onsdag 8. desember 2010

Ruger!!

Sov sinnsykt dårlig i natt, for jeg var så nervøs... I går kveld var vi ute og koste oss på BrewPub i Køben, 5-retters middag med tilhørende øl. Masse god mat og fikk smake på endel god øl. Greit å ha det ute av verden nå som det ikke blir drikking i noen måneder fremover!
I dag morges gikk vi ned til frokost, og jeg var pissnervøs for at de skulle ringe. Hadde ligget nesten hele natta og bekymret meg for at det ikke ble befruktning i det hele tatt, eller at de ikke delte seg som de skulle, eller hadde for mange kjerner eller ett eller annet feil. Men det kom ingen telefon, og vi pakket sammen tingene etter frokosten. Vi kjørte bilen til klinikken, slik at vi kunne sette avgårde hjemover ganske rett etterpå. Vi var vel litt tidlig ute til akupunkturtimen, men fikk komme inn etter kun kort tid venting. Akupunktur var en ny opplevelse for meg, ganske behagelig uten at jeg kjente noen direkte effekt der og da. Får bare håpe at det virkelig ga økt blodgjennomstrømming i livmoren slik at forholdene virkelig lå til rette for at ting skal spire der inne.
  Etter jeg hadde ligget med nålene i en halv time så ble de plukket ut og akupunktøren skulle si i fra at jeg var klar og kunne få inn egg. Men det tok LANG tid før det kom noen inn til oss, og da de først kom så bare spurte de om navnet mitt før de gikk igjen. Og sånn kom de mange ganger. Ikke helt topp kommunikasjon der, dansk er tydeligvis ett vanskelig språk for flere enn oss utlendinger... ;)
Omsider fikk jeg komme over i undersøkelsesrommet, og endelig fikk jeg vite befruktningsrate... av de 4 som kom ut var 3 modne, og av disse 3 ble 2 befruktet. Begge hadde delt seg helt perfekt i 4 deler, og var klare til å føres tilbake. :jippi:
Mistenkte nok at de gikk glipp av en follikel på høyre side som egentlig var moden på mandag, og at de i stedet fikk med seg en som lå litt etter på venstre side. Var litt kjapt og gæli det uttaket, men det spiller absolutt ingen rolle om bare ett av de to som ligger i magehulen nå fester seg og kan vokse til en ferdig baby!
Så nå må dere krysse det som krysses kan for at det kan komme en positiv test utav dette!! :D

10 kommentarer:

  1. Masse lykke til...det blir en spennende tid fremover. :)

    SvarSlett
  2. Grattis med tvillinger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    :D

    Dette MÅ jo bare bli twins!!!!!!!

    Når starter testinga?? I morgen??? :hyper:

    SvarSlett
  3. Gratulerer med tvillinger i magen... Krysser det som krysses kan :)

    SvarSlett
  4. Takke takk.

    Får nyte tvilling-graviditeten denne uka ihvertfall. ;D
    Har bestilt tester i dag, så da er det vel bare å sette i gang da Heidi ;) Tror faktisk jeg har noen ubrukte liggende også, så jeg har inntil testene kommer i posten :))

    SvarSlett
  5. Lurer altså på om ikke 4 DPO (altså i morgen) er en bra dag å starte på... ;)

    SvarSlett
  6. Hei!
    Ønsker deg SÅ lykke til!!!
    Tenk om det blir tvillinger:) :) :) Jeg krysser fingrene for deg.

    SvarSlett
  7. Christine: Ja, tenk om :o
    Akkurat nå så kjennes det som at det får bli hva det blir, bare det blir barn, men tror egentlig jeg blir *litt* stresset om det faktisk blir det. Har liksom tenkt tanken, men aldri hatt trua på det...

    SvarSlett
  8. Viktig å teste at ovitrellen går ut så du vet når du får ekte strek! Eller kanskje den aldri går ut sånn som hos meg :D

    hvis det blir to så tar det ikke mange dagene før du venner deg til det og selv om det er skummelt så er det spennende også og du blir veldig stolt :D

    SvarSlett
  9. Grattis som twins-rugerske! Heier på deg! Det har jo gått veldig bra for twinsrugerskene i det siste ;) Dobbel sjanse tenker nå jeg!! Dette blir überspennende!!! Gleder meg til testesynsing ;)

    SvarSlett