torsdag 23. desember 2010

4. forsøk på ønskebarnet, 4+2

Ja nå er det ikke DPO lenger, men 4+2 etc. Litt deilig det også.
Har bestil meg tidlig UL, og det blir den 14. januar, da er jeg 7+4. Føles litt lenge til innimellom, men samtidig er jeg veldig rolig i akkurat denne fasen. Det blir vel noe annet om jeg begynner å spotte eller blø eller noe sånt. Satser på at vi ihvertfall får se hjerteslag da, og hvor mange som evt er der inne. Jeg føler meg egentlig helt overbevist på at det er bare en, men det blir jo spennende å få fasiten, da. Mannen skal forsøke å organisere så han kan komme fri fra jobben for å bli med, så tror han er litt spent på antallet. :)

Jeg er veldig oppblåst og forstoppet for tiden, så jeg har en del magesmerter. Men så lenger det blir bedre om jeg bare får ut en fis, så er jeg ikke så veldig bekymret. I tillegg har ligamentsmertene begynt å komme, de er vekjente og betryggende. Boobsa er litt ømme, men det er stort sett tolerabelt så lenge ingen fikler med dem. ;) Ellers så er jeg innmari trøtt, men det at jeg ikke lenger spiser lavkarbo kan nok være en bidragende faktor til dette. Blir alltid trøtt når jeg spiser karbs. Ja, og så kommer jeg på, jeg kjenner sånne små klyp i livmorhalsen. De er bare helt korte og kommer innimellom. Må spørre TAC-søstrene om de har kjent sånn under graviditetene, for det virker som om det er i TAC-området jeg kjenner det.... kanskje det kjennes fordi livmoren strekker seg...???

I går kveld så ringte jeg og fortalte det til Mamma og Pappa. Snakket først ei stund med både P og M om jul og vær og vind, før jeg sa til M at de skulle få en jule-utfordring av meg. "ja-ha..." og så sa jeg at utfordringen ble å ikke fortelle noen andre at jeg er gravid. Mamma reagerte med hysterisk latter i andre enden av telefonen, og det kom nok noen tårer. Hun greide ikke å si noe på ei stund, og Pappa kom til og lurte hva det var. Da hun fortalte så ble det spontan dansing rundt på gulvet mens tårene spratt der også.
De er nå søte da, og det blir sikkert ekstra ekstra spesielt for dem som var med meg over til USA da jeg ble operert, og tross alt har investert ganske mye i at vi skal lykkes med å få dette ønskebarnet. :)

Så nå er det bare 2 nattevakter og så er det jul.
vaskedama kom ikke i dag som hun skulle (eller jeg trodde ihvertfall det...) så da ser det ikke ut hjemme. Så om hun ikke er kommet før jeg kommer hjem i morgen tidlig, så er det vel bare å belage seg på å ihvertfall dra frem støvfilla og støvsugeren, så det blir litt ordning ihvertfall. Og så er det tilbake på nattevakt i morgen natt. Og så er det julaften. :D

5 kommentarer:

  1. Ja, det var nok stort å høre dette nå før jul og allting....
    :):):)
    Ha en riktig god jul med senkede skuldre og som gravid :)neste jul feirer dere med et eller to fantastiske barn :)

    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  2. Så herlig <3 Kos dere masse med hemmeligheten i magen, og jul blir det uansett om gulvet er vaska eller ikke ;) Kjempeglad på deres vegne nå - og denne gangen blir det ingen skjær i sjøen!! Stor juleklem herfra :)

    SvarSlett
  3. Herlig herlig! Sier som Flippy, kos dere med hemmeligheten! Blir spennende med UL rett over nyåret!

    GOD JUL!

    SvarSlett
  4. KOs dere maaaaaaaaaaaaaaaaaasse med den lille julekula. RIKTIG god jul snuppa!!! :klemme:

    SvarSlett
  5. JIPPI!!! Dette var supre julenyheter, Esme. Gleder meg til å lese om UL på nyåret.

    Med alle ønsker om en god jul til deg og dine. Klem Ivrig:)

    SvarSlett