lørdag 8. mai 2010

17+5, fortsatt gravid

...men hvor lenge? Nei, det tør ingen spå.
Jeg ligger ihvertfall fortsatt her, tror at hinnene fortsatt er inntakte, det som kommer ut er tydelig utflod og ikke fostervann. De vil ikke undersøke for ofte, fordi de da kan komme til å lage hull på hinna eller skape infeksjon.
Min Dr.Gyn gikk visitt i dag, og det var jo greit. Han virker veldig "forvirret" over at det har gått sånn, og så fort. Jeg har fått ligget og tenkt masse i natt, og er nok i etterpåklokskapens lys litt bitter over at 1) man ikke på forhånd visste at livmortappen min var nærmest ikke-eksisterende, slik at man kunne sette intern cerclage, 2) at man ikke ville ta meg inn til enda hyppigere kontroller denne perioden som vi vet har vært kritisk tidligere, 3) at jeg selv ikke bare krevde å komme til kontroll tidligere i uken.
Det som er verdt å merke seg til en evt neste gang er jo at når jeg kjenner nedpress og tramping på LMH sånn som jeg har denne uken, så er den sannsynligvis tynn!
Men det er ingen vits i å grunne mer over det som har skjedd tidligere, og jeg forsøker å tenke på det som skjer her og nå. Jeg begynner å bli flink til å tisse på bekken i senga (*urk*) og gruer meg litt til bommelom. I dag har jeg fått ny, elektrisk seng med tempurmadreass, så nå både ligger jeg mer behagelig og kan skifte stilling selv uten å ringe på spl. Mannen har vært ute og kjøpt mobilt nett til meg, så jeg er ikke totalt avskåret fra verden. Og jeg er 1 dag nærmere et levende barn enn jeg var i går.
Får bare fortsette å håpe og be om at Håpet i magen får bli der inne i mange, mange uker til.

2 kommentarer:

  1. Åh - dette er så nervepirrende! Jeg fikk sjokk når jeg leste oppdatertingen på SG nå.

    Tenker på deg, og håper alt går som det skal. Du har vært gjennom så alt for mye nå, så jeg ønsker det går bra for deg! Krysser alt jeg har og sender over gode tanker!

    Klemmer Oblivion

    SvarSlett
  2. Tanker på deg. Har ikke så mange gode ord i denne situasjonen *klem*

    SvarSlett