torsdag 18. mars 2010

1. Svangerskapskontroll hos fastlege, 10+3

Måtte altså til fastlegen for å få skrevet helsekortet og få tatt standardblodprøvene. Fastlegen er forsåvidt grei han altså, men svangerskap er liksom ikke hans nisje her i verden. Han repeterte flere ganger at jeg jo kunne gå til JM for resten av kontrollene i svangerskapet. Og jeg er forsåvidt helt enig, men 1. gangen måtte jeg liksom gå til han da.
Alt var nå bra, BT i dag på 130/80, vet ikke hvorfor det var 10mmHg både i over- og under-trykk hos han, men det spiller mindre rolle. Urin var helt negativ. Hb 12,8, og det er jeg fornøyd med. Skal mer eller
mindre uansett ikke sette i gang med jern, da tror jeg Hb må begynne å krype under 7... Orker ikke å få så hard avføring igjen, sånn at jeg føler at jeg presser ut ungen gjennom en skrøpelig LMH.
Så fikk jeg søknad om svangerskapspenger 100% fra neste onsdag av. Så da blir det rolige dager fremover. Bare en uke til operasjonen også, kjenner jeg er spent.


I ettermiddag var Mannen, jeg og en kompis på kino og så Snøhulemannen. Mannen hadde fått gratis billetter gjennom en kollega. En OK og litt fornøyelig film, faktisk, langt bedre enn fryktet... Etter kino'n ble det en tur på Kinarestaurant for en litt sen middag. Koselig!!

1 kommentar:

  1. Kjempespennende med den cerklagen eller åssen det skrives. Du må skrive full rapport MED detaljer når du er i skrivehumør igjen :)

    SvarSlett