tirsdag 29. mars 2011

18+1, ny LMH-måling.

I dag var det da tid for en ny kontroll på RH. Stresset litt for å komme meg innover i dag, for ble stående veldig lenge i kø på ringveien. I tillegg var jeg litt forsinket, for måtte stoppe og kjøpe vindusspylevæske på veien, jeg så virkelig ikke gjennom vinduet uten.
Anyhuu, jeg rakk det og var oppe på poliklinikken 8.57, og rakk akkurat å tisse i en kopp før Henriksen ropte meg inn. Vi pratet litt om ståa først, og så målte han BT som i dag var på 135/70. Husker ikke om jeg skrev det, men sist gang så var det 145/85 (tror jeg) og da regnet vi med at det var et stress-BT fordi jeg hadde vært så nervæs for ståa på LMH. Det at det var lavere i dag tar vi ihvertfall som et sunnhetstegn. Urinen var blank, eller dvs det var litt spor av proteiner, men det kan vi alle ha. Og så spurte han om det var noen diabetes i familien, noe jeg kunne avkrefte. Det virket som om han slo seg til ro med det, men jeg sa at jeg regnet med at jeg var i gruppen som måtte ha sukkerbelastningstest. Professoren var snill og spurte om jeg trodde jeg hadde høy BMI, noe jeg ikke er i tvil om akkurat. ;) Og når jeg sa det sånn så var han nok enig i at jeg skulle ta testen, og da like godt nå som senere. Om den var negativ nå så kunne jeg heller gjenta den igjen etterhvert (Jippi), men han hadde akkurat vært på kongress hvor de hadde diskutert seg frem til at det viktigste var å avdekke de som tidlig fikk svangerskapsdiabetes.  Og jeg måtte ta med langtidssukkermåling (HbA1c) også.  Så da får jeg se om jeg får avtalt en slik test hos fastlegen min om ikke så lenge.
Etter vi var ferdig med å prate så bars det opp på den sedvanlige benken, og seansen kunne begynne. Han startet med å se på LMH som vanlig. Jeg har en liten cyste i nærheten av LMH og indre mormunn. Men det spiller ikke noen rolle for stabiliteten. I dag målte han LMH under TAC'en til 3,9 cm, men den har nok ikke blitt lengre enn sist, det er bare planet han måler i som forandrer seg. LMH er lukket også over TAC'en, og til og med når jeg hoster og bruker bukpressa så holder den seg lukket. Er veldig fornøyd meg hvordan LMH oppfører seg nå!!!!  :lykkelig:
Og så "sveipet han over barnet" også, bare for å se at alt forstatt står bra til. I dag så jeg de fire hjertekammerene helt tydelig, veldig fint bilde. Og alt så bra ut. Han spurte om jeg ville vite kjønnet, og da svarte jeg nei, for jeg vil vente til Mannen blir med på ordinært UL i stedet. Ba han om å huske på det han hadde sett, da... ;) det er mulig jeg kunne skimte hva det var, men er veldig veldig usikker. Og Henriksen sa at det ikke var sikkert han også. Så da venter vi bare til om 2 uker før vi forhåpentligvis ser det sikkert da.
Da jeg skulle gi fra meg noen papirer i skranken etter timen kom det en vaskeekte kjendis bort. Og hun var tydeligvis gravid i ca uke 10, for hun skal tilbake om 2 uker til duotest. ;) Lurte litt på om jeg skulle ringe tusen-tipset, men fant ut at jeg ikke gidder. :D

Etter kontrollen var jeg en tur på IKEA og handlet noe stæsj, og så var jeg på ett superkoselig besøk hos ei nettvenninne og hennes to små gullkorn. Nydelige bebiser som luktet himmelsk til tross for fjerting ++ :)

12 kommentarer:

  1. Jippiiiiiiiii, åååå som jeg liker det jeg leser Esme:))) dette er musikk i mine ører!
    Gleder meg så på deres vegne!
    Åååå gjett om jeg ble nysgjerrig på kjønnet:P
    vel får smøre meg med tålmodighet og vente 14 dager;)
    masse lykke til videre med rugingen! Jeg er virkelig optimistisk på deres vegne;)
    klem fra babyja

    SvarSlett
  2. Så fantastisk :-) Jeg er så spent på dine vegne og sjekker bloggen din daglig.

    Klem
    Solå

    SvarSlett
  3. Så kjempekoselig at alt står så bra til!
    Veldig spennende å følge deg, er innom bloggen din hver dag.
    Masse lykke til videre

    SvarSlett
  4. Fantastisk oppdatering! :)

    Tasselur

    SvarSlett
  5. Åh, så fantastisk. Og jeg er så glad for at du er hos min lege:) Er han ikke bare fantastisk god? Varm og omtenksom! Jeg er her inne HVER dag for å følge med på å heie på deg.

    Stor klem fra Knærten

    SvarSlett
  6. Så bra!!
    Da er det bare å slappe av og nyte ruginga!! Snart ordinær UL- tenk det du!!

    (og bra du ikke ringte 1000-tipset. Noen ting er godt å ha for seg selv til man selv er klar ;) )

    Tjomi

    SvarSlett
  7. Tusen takk alle sammen, dere er gode altså! *klemmer*

    Var ingen seriøs vurdering det med 1000-tipset, da. Synes at alle fortjener å komme ut med den nyheten når de selv vil. Og kjendiser er folk de også!! :)

    SvarSlett
  8. Mine barn fjerter ikke! De slipper ut blomstergass skal jeg si deg! :D

    SvarSlett
  9. Cessa fra Augustklubben :)30. mars 2011 kl. 15:08

    Ååååå, det er så godt å se at alt er bra, og at du har rundet 18 uker :)

    Har lest hele bloggen din, og følger deg i augustklubben, hvis jeg syns det er lenge siden jeg har sett noe til deg, forter jeg meg inn her og sjekker :P

    Mange klemmer :)

    SvarSlett
  10. Fantastiske nyheter! :D
    Kjenner at jeg ble litt nyskjerrig på den kjendisen, må vel følge med i Se og Hør om noen uker.. ;-)

    SvarSlett
  11. Herlig lesning, Esme :D Er ikke så ofte jeg er innom min egen blogg lenger, og da følger jeg ikke helt med på når andre skriver i sin heller *flau*, men, jeg må innom her så fort jeg ser du har skrevet - og blir bare gladere og gladere for hvert innlegg :-)

    SvarSlett
  12. Herlig at alt ser bra ut fortsatt, dette går veien!!!:D:D:D

    Klem fra Amim

    SvarSlett