søndag 20. mars 2011

16+6, sofaprosjekt.


Selv om jeg er friskmeldt, så tar jeg ikke helt av med høy aktivitet. Eller egentlig så oppfører jeg meg som normalt, mer eller mindre. Men sofaen brukes kanskje litt mer flittig enn ellers. Og så er jeg fortsatt ikke kommet dit at jeg synes det er greit å strikke babyklær ennå, selv om det egentlig er mest det jeg har gjort tidligere. Voksenplagg tar så lang tid, og jeg har liksom ikke tålmodighet til det. Men på fredag begynte eliteserien i fotball, hvilket vil si at jeg kan regne med å bli litt fotballenke innimellom. Og så var jeg akkurat ferdig med ett gammelt strikkeprosjekt. Så da fant jeg ut at jeg fikk hive meg i bilen ned til garnbutikken for å kjøpe meg garn til mitt neste prosjekt; Mariusgenser til meg selv.Har hatt lyst på det lenge, og tenker det er en sånn klasikker som jeg ikke blir lei av. Så nå er jeg i gang med det første strikkeprosjektet til meg selv, fordi jeg fortjener det. Håper det blir ferdig noen gang, og får si til meg selv at jeg ikke får lov til å strikke denne søte marius-bodyen før min egen genser er ferdig.

4 kommentarer:

  1. Jeg har strikka den (men med space invaders-mønster) som du sikkert husker og det gikk faktisk ganske så radig! Anbefaler å bruke rundpinne på armen (bruk to i starten når ermet er lite eller 4 pinner og gå over til liten rundpinne så fort du kan) for da er det bare å strikke og strikke uten å se så mye på hva du driver med og dermed kan se på tv f.eks :D

    Det eneste var at alt det blå var litt kjedelig, men så fort mønstert begynte var det ganske moro :D

    Jeg strikka en arm på ca 3 dager og da strikka jeg ikke HELE tiden og jeg strikker ikke spesielt fort og MÅ se litt på hva jeg gjør for å ikke miste en maske og sånn.

    Anbefaler å starte med bolen for det er mest kjedelig med alt det blå. Armene er jo bare artig å strikke etterpå :D

    Lykke til! Genseren blir kjempegod og varm :)

    SvarSlett
  2. Jeg ser at det ikke nødvendigvis tar så lang tid, kommer veldig an på hvor mye jeg får sittet og strikke. Har strikket nesten 20 cm på bolen, så gleder meg veldig til jeg kan begynne med mønsteret. Bare 20-something cm igjen. :) Det jeg gruer mest for er dette med å feste armene, er ikke så god med symasking etc. men håper jeg får det til! Synes du det gikk lett??
    Og planlegger definitivt å bruke rundpinner på armene også ja! :D

    SvarSlett
  3. Ja jeg har jo aldri gjort det med armene før den gangen. det gikk veldig lett, men mål, mål og mål enda en gang så du er HELT sikker på hvor du skal sy! Ikke lett å rakke opp maskinsøm på strikk tror jeg. Og sy veldig tett og opp og ned et par ganger.

    Jeg gjorde en liten bommert da jeg sydde på armene etter klipping. trodde den vrangstrikka kanten som man strikker til slutt på armen skulle brettes rundt sømmen liksom, men tror det var den som skulle sys fast i stedet for nedenfor denne kanten. Rævva forklart, haha, men anyroad, det endte derfor med at armene ble litt kortere enn de skulle bli.

    Nå ble jo hele genseren litt for kort for Morten (og armene også pga feilen min), men til meg passet både lengde på bol og armer perfekt :D Haha :)

    Så, tenk 10 ganger, mål 10 ganger og klipp/sy en gang :)

    Fest evnt med nåler og vreng genseren rett vei så du ser hvordan det blir. Hadde jeg gjort det hadde jeg sett at jeg kom til å sy for langt inn på armen.

    Jeje, jeg fikk meg nå en fin genser :D

    SvarSlett
  4. Hvor kan man få mønster til en Mariusbody? :D

    svar gjerne på min blogg.

    Mvh
    Synøve

    SvarSlett