onsdag 9. mars 2011

15+2, første dag på sofaen.

Dagen i dag føles ganske kjip. For det første så våknet jeg opp til store snøfnugg utenfor vinduet, og det har ikke gitt seg så langt. Dessuten så har det virkelig tatt seg opp med rare følelser nede i livmorhalsen. Så jeg dro til jobben i dag med en litt dårlig følelse i magen, og den har bare fortsatt. Og jo lengre jeg var på jobb, jo mere synes jeg at jeg kjente. Og etterhvert regelrett nedpress. Syntes det ble verre når jeg gikk, og litt bedre hvis jeg fant en bra stilling å sitte i.  Så jeg syntes det var best å ringe inn til Riksen, og fikk snakke med Henriksen. Han ba meg om å gå hjem og ta det med ro, ikke jobbe mere. Antageligvis ikke mer i det hele tatt resten av svangerskapet. Og så fikk jeg kjenne litt på det. Om jeg fortsetter å kjenne mye så får jeg ringe på nytt og komme inn til sjekk tidligere, hvis det går bedre så får jeg vente til tirsdag.

Husker tilbake til forrige svangerskap, så var det vel rundt denne tiden jeg begynte å kjenne noe da også.
hmmm, ser tilbake i bloggen nå, og ser at jeg faktisk var inne på sjekk 15+2 fordi jeg trodde at jeg hadde vannavgang... Anyhow. Nå er sofaen inntatt, og jeg skal ihvertfall ikke tilbake til jobb før etter kontroll på tirsdagen. Og da bare om jeg føler meg ekstremt sikker. Kjenner dette kan bli slitsomt!

8 kommentarer:

  1. Åh skjønner veldig godt at det tar på dette :( Kan ikke være lett å gå rundt med denne bekymringen som tynger. Flott at du gikk hjem og tar det med ro!

    Håper at alt er som det skal! Ta godt vare på deg selv! Krysser alt av fingre og tær!

    Stor klem!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ville bare si at jeg heier veldig på deg!!
    Har fulgt med bloggen din lenge, og håper virkelig at alt går som det skal denne gangen. Ta det skikkelig med ro, jobbe kan du gjøre mer enn nok av senere. Krysser fingrene veldig veldig veldig for deg.
    Klem fra ukjent Christine

    SvarSlett
  3. Jepp, helt enig jobbe skal du tidsnok få gjør... Innta sofaen for å ruge.

    Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Takk for koselige kommentarer folkens. Jobben kommer absolutt i andre rekke, ja, ikke noe problem.
    Tror jeg synes det går litt bedre når jeg tar det helt med ro.
    Klemmer tilbake til dere!

    SvarSlett
  5. Å Esmeralda! Nå må du ruge og innta den gode stillingen på sofan!
    Det kan virke som en evighet til tirsdag, og den evigheten er det bare lov å flytte seg fra sofa til do og seng!
    Denne gangen går det!

    Masse lykke til!

    Tjomi (SM)

    SvarSlett
  6. Heisann. Har fulgt bloggen din en stund, siden vi ble gravide omtrent samtidig rett før jul. Krysser fingrene for deg, og helt enig i at du nå må ligge mest mulig stille. Også om du kjenner deg litt bedre! Ikke mer jobbing nå, det er det ikke verdt.

    Stor klem fra Tasselur.

    SvarSlett
  7. Hei,

    har vært innom bloggen din med ujevne mellomrom og krysser veldig fingrene for deg nå! Håper virkelig at dette går veien. Du får, som de andre sier her, bare ta det helt med ro og hvile så mye som mulig. Jobbe kan du gjøre siden.

    Masse masse masse lykke til!!!

    SvarSlett
  8. Ååå Esme :klem: Så bra at du kjente følelsen og tok noen grep, nå skal cerclagen få vise hva den er god for!!!

    Håper alt ser bra ut på tirsdag!

    Stor klem fra Amim

    SvarSlett