søndag 17. april 2011

kjeramikk-produksjon vår 2011

Jeg har vært på kjeramikk-kurs igjen i vår og i dag har jeg vært og hentet det første resultatet. Har fortsatt ett par ting igjen, som jeg må glassere etter påske.  Det er veldig morsomt å være på kurs, og å sitte og kline med leire. Denne gangen så føler jeg meg faktisk ganske fornøyd med ett par ting også, selv om de langt i fra er perfekte. Fikk laget noen høye lysestaker til kubbelys som jeg syns ble ganske fine, om enn kanskje litt skeive.  Første forsøket ble ikke helt 100%, så den tror jeg at jeg tar med på hytta nå i påska. Men de to neste er jeg så fornøyd med at jeg beholder selv, OG tenker å ha stående fremme!! I tillegg fikk jeg laget en liten hvitveisvase som jeg er ganske fornøyd med, gleder meg til å bruke den om ikke så alt for lenge. Har tatt bilder av de som ble ganske bra.....:

Lysestakene

Med lys i

Hvitveisvasen

Litt vanskelig å se fargen ordentlig på bildene, men de er egentlig mer offwhite-krem. Man kan se at det er forskjell mot de hvite lysene. :D

1 kommentar:

  1. Så flotte!!! Skal si du er god på å lage lysestaker og vask:)

    SvarSlett