tirsdag 19. april 2011

21+1, sjekkliste

OPPDATERT SJEKKLISTE: 
Termin: 31. august 2011, og det blir stående! 
Planlagt KS: Må fortsatt diskuteres med Henriksen. 
På vei:  21 uker + 1 dager
Lengre på vei enn noen sinne 3 uke + 2 dag
Igjen til termin: 132 dager/ 19 uker + 1 dager
Kjønn:  GUTT!!! 
Utålmodig: Nei. 2 uker + 5 dager til uke 24
Hodet ned: Mye turning der inne
Aktivitet innenifra: Absolutt, og veldig veldig deilig at jeg ikke lenger greier å overbevise meg selv om at det er pulsen jeg kjenner, eller leamus, eller noe annet. Nå er det definitivt BABYEN! 
Bestemt navn?: Nei!! Dette tror jeg blir vanskelig. 
Vektøkning til nå: ? Veieangst... 
Barnerom ferdig: Nope, og kommer ikke til å være på lang tid. 
Alle innkjøp ferdig: Ikke begynt, og starter vel tidligst etter uke 24. 
StrekkmerkerNei, ikke enda....
Melk i brystenenei. 
Om fødselen: Planlagt KS. .
Plager: HALSBRANN. Trøtt og sliten. Litt mer plaget med bekkenet, spesielt baktil. 
Jobb:  50% dagarbeid, og jobber hver andre dag fra og med forrige uke. Dvs: ma-ons-fre, tir-tor
Oppegående: Ja da. 
Sulten? : Ikke spesielt. Spiser mest på morgenen og formiddagen, etter det blir jeg veldig fort mett. 
Noen matkikk?:  MELK, brødskive med servelat, majo og agurk. 
Annet:  6. uke med 17P sprøyter. 

2 kommentarer:

  1. hei!
    har fulgt deg en lang stund, har selv to premature barn og tenker mye på hvordan det skal gå med neste. krysser fingrene for at alt går bra denne gangen, jeg tror jeg også får cerclage neste gang, man kan bli gravid flere ganger hvis alt går bra?

    masse lykke til!!!!

    SvarSlett
  2. Anonym: takk for kommentar!
    Om du får en ytre cerclage så fjernes denne før fødsel slik at du kan føde vanlig. Det er ingen begrensninger mtp antall svangerskap med ytre cerclage så vidt jeg vet. Med indre cerclage som jeg har så er det litt begrensninger mtp antall operasjoner man tåler. Men vet om flere som har fått 3-4 keisersnitt ihvertfall :D

    Du får rapportere om det blir din tur!

    SvarSlett