onsdag 6. april 2011

19+2, glukosebelastning.

I dag har jeg vært og tatt sukkerbelastning etter at Henriksen og jeg ble enige om det på forrige kontroll. For å forebygge halsbrann i natt så gulpet jeg i meg uante mengder melk rett før jeg la meg kl 12, og holdt meg fastende etter det.  Så møtte jeg opp på labben på sykehuset kl 8, hvor jeg fikk tatt de første prøvene. Så kom laboranten ut med ett dl-mål med grått sukkervann, og jeg måtte gulpe i meg en halvliter. Fikk aller nådigst lov til å drikke et par slurker med vann etter jeg hadde drukket opp alt sukkeret. Det var skikkelig ekkelt, altså. :p
Så måtte jeg sitte og vente, da. Hadde tatt med meg strikketøy for å korte ventetida noe, men jeg kjente det veldig godt i bekkenet etter ei stund. :( Var harde stoler på venterommet. Etter to timer var jeg klar for ny prøve, var nesten litt svimmel og veldig veldig tørst. Etter prøven var tatt så gikk jeg sporenstreks bort til Narvesen og kjøpte meg en farris, og så gikk jeg i kantina og kjøpte en sandwich. Smakte himmelsk!
Og så har jeg fått svarene; fastende blodsukker på 4,9 og 2-timersprøve på 5,6, viser at jeg har en helt normal glukosetoleranse. YAY! Måtte hjem og feire med is!!!! :D



I tillegg så fikk jeg en veldig koselig pakke i posten. Helt fra den andre siden av jorda! Min søte TAC-søster Kristin og hennes skjønne TAC-baby Ella hadde sendt denne til mageboeren:








Mummy's Tiny Little Wonder.

Størrelse 0000 :fnise: viste ikke at det fantes så små klær. Og selv om jeg egentig synes det er for tidlig med sånn, så var det jo veldig koselig å få pakke, og veldig rørende da jeg så innholdet.
Så nå har mageboeren fått sin første lille body. :)

4 kommentarer:

  1. Så nydelig body :-)

    Godt å lese at alt er bra med deg og den lille, og supert at det ikke er noe tegn på svangerskapsdiabetes !!

    Dobbelmamma

    SvarSlett
  2. Så utrolig digg med glukosegreia! Støtter veldig feiring med is altså :D

    Og så utrolig koselig med gave da :rørt:

    Tenk at lille esme jr. skal sprelle rundt i den der!! :hylgrine: (for det komme h*n til å gjøre :nemlig:)

    SvarSlett
  3. Så kjempe koselig med pakke :)

    Malena

    SvarSlett
  4. Du er akkurat halvveis i dag!!!! Hurraaaaaaaaaaaa!!!
    Håper du feirer med noe godt/kjekt!!

    Stor klem fra LL

    SvarSlett