tirsdag 18. januar 2011

8+1

Tia snegler seg avgårde. Jeg synes mange av symptomene er blitt mildere, men dete r jo ikke så lenge siden UL, så jeg forsøker å berolige meg selv med at det sikkert fortsatt er liv der inne.
Neste kontroll blir allerede tirsdag om en uke, da skal jeg inn til en professor i Rikshospitalet, og det blir litt spennende å høre hva han har å si. Hvordan de planlegger oppfølgingen fremover, hva han tenker om videre jobbing og tiltak etc. Må huske å finne frem papirene mine fra Dr. D, sånn at jeg kan ta med det innover til han.
Jeg sliter litt med kostholdet for tia. Når jeg ikke er gravid så forsøker jeg å ha et kosthold uten så mye karbohydrater. Men når jeg er gravid eller i forsøk så har jeg fått anbefalt å ikke være så streng på det, og har dermed løsnet opp. Men når jeg ikke er lavkarbo så blir søtsuget så innmari mye større, samtidig som at graviditeten ofte gjør at jeg blir veldig sulten. Dårlig kombinasjon!!!!  De siste dagene har jeg hatt mye halsbrann også, det bedres litt når jeg spiser, men kommer raskt tilbake igjen. Er skikkelig slitsomt! :p
Jeg spiser mye frukt og forsøker å få stillet søthungeren på den måten, det er ihvertfall sunt. Men når jeg føler at jeg er sulten ca hver 2. time så blir det ofte ikke nok.
Resten av uka skal jeg på kurs i Oslo, og har planlagt å dagpendle. Skikkelig smart av en gravid og sliten dame ;) Satser på at jeg ikke sovner på toget hjem og ikke får med meg stoppet mitt....

2 kommentarer:

  1. Kjedelig å høre at du har mye halsbrann. Det er noe dritt. Av reseptfri medisiner kan du kanskje prøve Link, ellers så er det magesyrehemmende tabletter på resept å få også.

    Klart du fortsatt er gravid! Men kjenner igjen problemstillinga, grubler over akkurat samme ting selv også ;-)

    Lykke til på tirsdag!

    SvarSlett
  2. Hei hei

    Så spennende å følge med på deg, heier i vei her!!
    Alt er helt sikkert i skjønneste orden, men kjenner følelsen av å analysere symptomer!!
    Godt vi ikke har et UL-apparat hjemmer..;)
    Hold oss oppdatert!! :)

    Klem L

    SvarSlett