tirsdag 25. januar 2011

1. kontroll på RH

Og alt gikk bra. ;)

Først var det ei jordmor som "plukket meg opp" i gangen mens jeg satt og ventet, og hun tok BT, og U-stix før hun skrev ut helsekort for meg. Ei ordentlig koselig JM var det.
Professoren var grei som sist, og gjorde UL utenpå magen. Det var fortsatt liv der inne, og han syntes ikke det var noen vits i å undersøke noe nærmere så tidlig. Men jeg fikk se Bamsemumsen igjen, og hjertebanken var like tydelig som sist. Målte CRL til 2,46 cm i dag, og det tilsvarer 9+0. Men  ble jo ikke så nøyaktig måling, så holder enda på 9+1, jeg. Fikk beskjed om å fortsette med crinone til ca uke 13, for han mente at kroppen nå hadde vent seg til et visst progesteron-nivå, og at det å kutte den ut før uke 12-14 kanskje kan ha uheldig virkning. Jeg skal tilbake dit i uke 13, dvs uka etter jeg er på Tenerife. Det passer egentlig fint, selv om jeg synes det er leeeenge til neste gang.... Kommer sikkert til å bli usikker mange ganger før den tid, men nå snart kan jeg kanskje bruke Angelsounden min igjen for å få bekreftelse. Behøver ikke å bruke den så ofte, og akkurat nå så er jeg jo beroliget for en liten stund. Prof'en skulle sørge for at jeg fikk fødeplass på RH, og at jeg får komme inn dit på ordinær UL. Og så satte vi opp endel kontrolltimer fremover, sånn at jeg kan gi beskjed til jobben. Og han syntes heller ikke at jeg skal gå vakter, det var han helt enig i.
 Etter kontrollen var jeg først på Laben og fikk tatt de vanlige blodprøvene i svangerskapet. Og så på apoteket for å hente ut mere Crinone, samt å kjøpe Canesten, tror jeg har fått meg en soppinfeksjon. Prof'en hadde ikke tro på at det var Crinone som gjorde meg så sår... ;)  Så da får vi se, da.

Etterpå dro jeg til IKEA for å kjøpe inn noe vi manglet til kjøkkenet vårt, og nå i ettermiddag/kveld har vi ryddet og ordnet i huset. Jeg er usannsynlig sliten, tror det blir en tidlig kveld...
Skulle vært innom div. forum og blogger og lest/kommentert, men får se hvor mye jeg makter med i kveld... Håper å få litt overskudd igjen snart!

8 kommentarer:

  1. Åh, så godt å høre at kontrollen gikk fint og at Bamsemumsen i magen vokser og har det fint. Nå skal h*n holde seg der helt til rundt termintider!!!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så bra at alt så bra ut!

    Klemmer Oblivion

    SvarSlett
  3. Kjempebra Esme :klemme:

    Og supert å høre at du skal føde på riksen og ha ord. ul der. Så kan de evnt følge deg opp hvis det trengs også?

    Dette blir saker :D

    SvarSlett
  4. Åh så bra at alt så bra ut! Haha så mange bra det ble, men det er altså supert ;) Må være en lettelse!

    Stor klem!

    SvarSlett
  5. MrsO: Ja, denne gangen skal den bli til den tvinges ut!
    Obbis: :klemmer:
    Adel: Skal ha masse oppfølging på Riksen, har allerede planlagt 6 kontroller der frem til april. ;)
    Shinobi: Det var absolutt en lettelse!! Og absolutt superBRA :D

    SvarSlett
  6. Så flott at alt så bra ut med lille bamsemunsen:) Høres ut som om dere får veldig bra oppfølging nå!

    Klem fra Amim

    SvarSlett
  7. Hurraaaa!!!
    Så betryggende med masse oppfølging!
    Det fortjener du virkelig:)

    Klem L

    SvarSlett
  8. ååå utrolig bra med såpass oppfølging altså! nå ble jeg glad :D

    SvarSlett