søndag 14. november 2010

Bizzi bizzi

Blir ikke mye tid til blogging fra meg for tiden. All fritid brukes i nyhuset, hvor vi er godt i gang med å rive ned det som skal rives. Har revet en vegg mellom kjøkken og en av stuene, så da får vi åpen løsning mellom kjøkken og spisestue. I tillegg har vi åpnet døråpningen mellom spisestua og "TV"-stua, så det blir litt mer åpent der også. Og så har vi tatt opp de idiotiske teppene som lå på begge stuene og på hovedsoverommet, fjernet lister og tapeter, revet kjøkkeninnredningen og listene der, og tatt opp gulvbelegget på kjøkkenet (linoleums-fliser som var hel forj@vlig å få vekk). I dag skal vi avgårde for å gjøre mere forberedelser sånn at vi kan begynne å tapetsere på nytt til uka. Må ut og kjøpe takpanel, tapet, tapetlim og maling til uka. I tillegg må jeg bestemme meg for kjøkken sånn at det enten blir bestilt, eller vi kjører inn til IKEA for å hente. Det er gøy å skulle finne ut hvilke farger etc vi vil ha, men ganske stress også, jeg skulle nok hatt bedre tid på dette. Det som er bra er at jeg nå har 3 uker ferie, så da får jeg ihvertfall tid til å konsentrere meg om huset.

Neste visning på gammelhuset blir mandag om en uke. Skal ihvertfall ha annonse i avisa denne gangen, men vet ikke om jeg er så veldig optimist... Må nok belage oss på å bruke god tid på å få solgt. Mannen har blitt litt nevrotisk over hele hussalg-prosessen, og er redd for at vi skal få skikkelig dårlig råd. Derfro har vi ihvertfall bestemt oss for å utsette oppussing av badene på det nye huset til vi har fått solgt det gamle, sånn at vi ser hva vi har å pusse opp for. Om vi ikke får så mye som vi håper for gammelhuset, så må vi kanskje høre med banken om vi kan få låne litt mer... noe Mannen fullstendig klikker over tanken på, men han er nå en bekymrer av natur. Jeg er mere der at jeg tror alt Årner sæ. ;)
Mannen er skeptisk til om vi har råd til å dra til DK også, men jeg har fortsatt lyst til å dra ned dit i desember om cysten er borte... Men får ta en ting av gangen.

I dag er jeg på CD 16, og har high på CDFM for 3. dag. Har ikke så store forhåpninger om at det kommer EL denne syklusen heller, og da blir vel ikke den cysten borte. :( Tror jeg på mandag skal bestille meg time til UL på CD 26/27 om det går, for å se om cysten er der. Om den fortsatt er det kan jeg få p-piller som jeg kan begynne på på CD 1 i neste cyklus. Typisk at ting skal bli så vanskelig, og jeg begynner å bli litt desillusjonert mtp på om vi noensinne kommer til å få barn...

Næh, får vel komme meg avgårde til Hobby/oppussingsprosjektet vårt. Ha en fin søndag alle sammen, skal se om jeg får blogget litt mere fremover...

4 kommentarer:

  1. Høres koselig og spennende ut med oppussing og hussalg, selvom det blir litt mas også :) Her er oppussing utsatt på ubestemt tid, vi har bodd her i tre år straks og fortsatt ikke gjort stort.....ser helt jævlig ut her, men tak og vegger er tette, så da får det bare gå ;)

    Jeg er HELT sikker på at dere får baby, helt sikker!!!! Selvom det høres lenge ut, så kanskje vi blir gravert samtidig i februar *blunker med dådyrøynene og smiler pent* Jeg er nå på min 3 uke med p-piller, bare et par mnd igjen før spraystart i midten av januar ;)

    SvarSlett
  2. spennende med oppussing... har du husket å ta før bilder og etterhvert etterbilder? :D

    om dere skal bestille kjøkken fra ikea anbefaler jeg å høre hvor lang tid det tar med benkeplata.. Vet mange har sliti med å få levert ting i tide og ofte må vente flere uker etter avtalt tid pga benkeplata skjæres etter mål..
    håper det flere dukker opp på neste visning :kryss:

    SvarSlett
  3. Du må legge ut før og underveis og etterbilder av alt da!!! Det er jo supergøy å følge med på :D

    Og dere får barn! Det er jeg helt sikker på. Neste spire blir sittende skjønner du :)

    Stooor klem!!

    SvarSlett
  4. Skal forsøke å legge ut noen bilder etterhvert. ;)

    Troooor det blir IKEA-kjøkken på oss, ja, har tegnet en løsning jeg er ganske fornøyd med. Blir kanskje ikke super-moderne, for jeg er veldig glad i å ha skapplass, så da blir det med overskap også. Kunne nok vært sprekt uten, men men. Men uansett kommer vi nok ikke til å ta benkeplate fra IKEA. Det har vi i gammelhuset, og er ikke fornøyd. Og om vi ombestemmer oss etterhvert, så kan vi evt etterbestille bare det. Skal huske å ta med kamera hjem i morgen, så kan jeg få lagt inn rive-bilder. :D

    SvarSlett