mandag 5. april 2010

13+0 og påska er over

Tilbake i heimen, litt sliten etter lang kjøretur i dag. Påska har gått veldig fort, som vanlig, og vi hadde faktisk et par soldager også. Både lørdagen og søndagen var fine dager, og jeg kunne sitte ute i sola, lese og kose meg med solbærtoddy og annet snaskens. Mamma har vartet opp med masse god mat i påske, så gruer meg en god del til å sjekke vekta. Tror ikke jeg skal gjøre det før i morgen.. Får jo ikke trimmet noenting heller nå, så da blir det veldig vanskelig å passe på å ikke gå opp så mye, er glad i mat, jeg...

I dag er jeg ihvertfall 13 uker. På fredag skal jeg på UL igjen, og det blir nok skummelt frem mot det... Håper det er liv der inne og at LMH fortsatt er lang nok. Og at jeg kan fortsette å være hjemme og litt oppe selv om jeg ikke kan være så veldig aktiv.

Dette sies om uke 13 på babyverden:
Week13_19758.jpg

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 11 uker gammelt. Hjernen vokser videre, og spesielt forhjernen vokser seg større for å dekke over de andre hjernestrukturene. Inndelingen forblir den samme. Fosterets beinmarg, lever og milt produserer blodceller.

Fosteret har begynt på sin store vokseperiode og spreller rundt i livmoren. Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar