fredag 9. april 2010

Kontroll hos Dr. Gyn 13+4

I dag kl 11 hadde jeg altså time til den første kontrollen etter cerclagen.
Fikk komme inn til min snille Dr.Gyn, som egentlig virket litt fraværende i dag, men slettes ikke stresset. Han måtte ut på noe akutt i et av naborommene til å begynne med, så vi ble litt forsinkede.

Måtte av med klærne og opp i gyn-stolen i dag også. Er vel eneste måte å få sjekket LMH ordentlig på... Først så inspiserte han LMH nedenfra, og synes den så bra ut. Tråden var fortsatt godt gjemt under slimhinna, mens knuten vistes "kl 12". ;) Han tok dyrkningsprøve fra cervix, som kontroll. Den forrige hadde vært helt negativ, og det er jo bra!!
Han måtte kjenne på LMH også, og den var helt lukket og fin.

Så var det UL; og Dr. Gyn var veldig flink og sa ifra med en gang at det var fin hjerteaksjon. Fikk se Håpet ligge der inne og sprelle og vinke med både armer og bein. Fikk målt CRL i dag til 8,41 cm, hvilket faktisk tilsvarer 14+0/14+1. Men det stemmer ihvertfall bedre med 13+4 som jeg teller enn 13+2 som de insisterer å telle på sykehuset. (de velger å telle fra innsetting i stedet for fra befruktningsdato, hvilket nok bare blir feil!)
Håpet ligner ihvertfall på en minibaby nå, hverken Bamsemums eller Flode lenger.

LMH målte han i dag til 3,64cm, og jeg reagerte på at den da var mindre enn ved måling for 2 uker siden, da den var 4,3 cm. Dr. Gyn mente at dette kunne skyldes mange ting, at blæra var mer eller mindre full, etc. Mente at det ikke var noen grunn til bekymring. Vedr. nebbing, så mente han at det hadde holdt seg stabilt siden forrige måling.
Jeg fikk på meg klærne igjen, og Dr. Gyn begynte å fylle ut Helsekortet mitt. Dessverre glemte han å ta kopi av UL-bildene som jeg kunne få, men han skulle få dem til å sende dem til meg etter de er scannet inn.

Snakket litt om videre kontroller, og han mente at neste kontroll kunne vi ta om 4 uker... Jeg hadde på forhånd tenkt ut at jeg MÅ ha kontroll om 2 uker, da er jeg kommet like langt som jeg har vært begge de gangene jeg har mistet før. Da jeg skulle forklare han dette og at jeg var engstelig så greide jeg ikke å holde tilbake tårene. Jeg liker ikke å grine foran "ukjente" og føler meg litt svak da, men strømmen lot seg ikke stoppe. Det var helt greit å få kontroll om 2 uker når jeg fikk forklart hvorfor, Dr. Gyn hadde bare ikke tenkt på det.
Tydelig at jeg ikke har helt kontroll over disse følelsene og hormonene, og jeg synes det var skikkelig flaut å grine. Dr. Gyn forsøkte å trøste meg og si at han skjønte både hvorfor jeg grein og at jeg er engstelig og nervøs, og at det hadde vært rarere om jeg ikke hadde vært det. Og jeg fikk en god klem da jeg skulle gå. Snille, snille Dr. Gyn!!

Så da ble det neste kontroll 26. april (som jeg fikk grinet meg til :dåne:). Da er jeg 16+0, så det blir noen spennende/skumle uker fremover!!

4 kommentarer:

  1. Åååå så koooos med bebis og ikke bamsemums eller Flode lenger. Hahahaha, Flode *rofl*. Den var ny for meg *fnis*

    Men kjempegodt å høre at alt stod bra til med livmorhalser og knuter og alt.

    Tenker på deg om dagen vettu så er så godt med slike fine updates :klemme:

    SvarSlett
  2. Så bra at alt så fint ut :D Detta går veien vettu! Og den 26. er en fin dag å ha kontroll på - den dagen ble jeg adoptert for 38 år siden ;)

    SvarSlett
  3. Takk for gode tanker!! :klemme:
    Får håpe 26. april er en lykkedag, da Flippy! :)

    SvarSlett
  4. Høres ut som det er en koselig lege du har :)

    SvarSlett