onsdag 1. juni 2011

Lenge siden sist.

Men sånn situasjonen er nå så kan vi vel leve etter mottoet "no news are good news"!

Jeg hr vært ganske bizzi de siste ukene, mye både på planen og i hodet. Og så har jeg vært så innmari sliten... Var på kontroll på Riksen forrige tirsdag (ikke noe nytt, alt vel) og tok blodprøver i etterkant av det.   Og det viser seg at jeg har lav blodprosent på 9,9 og lave jernlagre. Så nå er jeg i gang med jerntabletter.... Ikke nok med mixtur og andre ting som er litt skånsomme på magen, må ta 200mg om dagen ihvertfall frem til neste kontroll. Jeg var veldig bekymra for å bli helt obstipert, men så langt så går det nogenlunde greit selv om det er blitt hardere.  Håper ihvertfall at Hb'en stiger og energien kommer tilbake etterhvert som jeg knasker jern.

På torsdag så var jeg tilbake til min kjære jordmor på besøk også. Jeg hadde bare SMS'et med henne om jeg kunne komme, og ikke sagt rett ut at jeg var gravid. Så hun ble superglad og rørt og bare helt lykkelig på våre vegne. Det var veldig koselig, og nå skal jeg gå til henne noen ganger før barnet kommer. Litt fint å få den normale biten av ett svangerskap også, ikke bare 100% fokus på livmorhalsen og vekstestimering. Skal forsøke å avtale en dag jeg kan ta med Mannen til henne også, og at vi kan gå litt igjennom det som vanligvis skjer ifm keisersnitt, hva som blir Mannens oppgaver etc. Jeg må innprente i ham at det er greit å ta MASSE bilder, også på operasjonsstua, og at noen MÅ ta bilder ved veiing etc. Han kan noen ganger være litt forsiktig i sånne situasjoner, og da tør han ikke alltid være sånn frempå.

I helga så var jeg oppover i Tr.heim i forbindelse med at jeg skulle på reunion fra ungdomsskolen. Bonus ble å tilbringe masse tid med nevøene, og det er alltid kjekt. I tillegg gikk Søsteren og jeg igjennom alt babytøyet jeg skulle få, og det er nok besparelser på flere 1000 kroner i den haugen med klær som er klar til Knerten. Skal gå igjennom og vaske det en gang til, tenkte jeg, før det legges inn i skapet og er klart. I tillegg skal vi få ei vogge til å ha på soverommet og som blir soveplass til å begynne med, og ei elektrisk vogge som vugger babyen på dagtid om han har vansker med å finne roen. Mamma og Pappa kommer kjørende nedover til oss om litt over ei uke, så da tar de med det i bilen. Det de ikke hadde var bilsete, stellebord og sprinkelseng. De to første var lånt, og sprinkelsenga er fortsatt i bruk. Så da er det ting som må anskaffes om ikke så lenge. Må se litt på løsninger på badet mtp stellebord der, er det viktig å ha det inntil en vegg? Tenker det er kjekt å ikke ha det så langt unna vasken, og lurte på om det kunne stå foran badekaret? Kanske det finnes noen på hjul (som kan låses)??? Må lete litt på nettet....

27+2 i dag, og jammen går det ikke fort mot neste mål; 28 uker og 3. trimester!!!

7 kommentarer:

  1. FANTASTISK!!!

    SvarSlett
  2. mlundg från SG/SM1. juni 2011 kl. 18:14

    Åh så kos att du kan börja handla in saker till lilla bebisen nu. Och inte minst helt super att kunna ärva massa saker. Det har Oseas också, och det är superbra. Även om mannen i huset inte är lika glad i de små rosa plaggen :-)

    SvarSlett
  3. Snufs, tenk det a. Bare siste trimester igjen *hylgrine*

    Og ja, mannen må ta MASSE bilder!!!!!!!!!!! Vi har bare noen få fra rett etterpå, men Morten prioriterte ikke bildetaking akkurat da gitt, hehe :)

    SvarSlett
  4. Herlig å lese at alt går så bra :)) Og, ang stellebord - jeg hadde stellekommode på sistemann, trilla det bort til vasken når han skulle stelles - ellers sto den under benken :) På de to eldste hadde jeg bare stelleplate oppå vaskemaskinen, og den var inntil vasken :)

    SvarSlett
  5. Hei :) Kom tilfeldig over bloggen din, og nå har jeg lest hele historien din, fra begynnelse til slutt! Og må si det er virkelig rørende at du fremdeles står oppreist etter så mange nederlag, beundringsverdig :D
    Og så langt som du har kommet nå da, fantastisk!! Snart har du nok en sprell levende baby i armene :D Jeg kommer til å følge deg videre ja, masse lykke til :D

    SvarSlett
  6. Esme, hurra hurra hurraaaaaaaaaa:)))
    følger så spent med på bloggen din og gleder meg for hver dag, uke og mnd som går unna! Tenk om få få dager er du 28 uker, ooooo lykke!!!
    Kos dere masse med forberedelser og det siste trimesteret;) lykke til!
    Klemmer fra Janne (babyja)

    SvarSlett
  7. Vil bare si i fra at jeg følger bloggen din i spenning. Så utrolig bra at du nå har rundet de magiske 28 uker, dette blir det baby av!

    Apropos stellebord, jeg vet at det før fantes noen man kunne feste oppå selve badekaret. Mulig det er utgått nå, en stund siden jg har sett det.

    SvarSlett