onsdag 24. mars 2010

Hyggelig mail fra gynekologen.

Glemte å lime inn dette tidligere, men synes min Dr. Gyn er så hyggelig og svarer fint på mail. Så tenkte jeg at dette var en fin plass å samle også dette på. Selvfølgelig anonymiserte navn... ;)
( vi sier ikke Dr.Gyn og esmeralda til hverandre.... :fnis: )

Hei esmeralda,
Finnes jo dessverre ikke noe fasitsvar på dine spm - stort sett vil jo dette avhenge av blødning, fluor, ubehag i abdomen etc. Men "den gyldne middelvei" er stort sett en god regel + "lytte til kroppens signaler". Har ført inn noen stikkord 7 tanker som jeg har om dette i din tekst under.
Ha en fin dag - vi sees på torsdag!
Mvh. Dr. Gyn.




Fra: esmeralda
Sendt: 23. mars 2010 16:13
Til: Dr. Gyn
Emne: bare noen spørsmål. ;)

Hei du.

Innser at det ikke er lenge til torsdag og at jeg kanskje kan spørre da, men er usikker på hvor travelt det blir og om jeg får tid til å ta opp det jeg lurer på.
Får så mange råd og vink fra familie og venner, og så har jeg jo lest en del på nettet, men jeg får liksom ikke noe skikkelig "oppskrift" på hva jeg kan og ikke kan gjøre etterhvert. Så her kommer noen spørsmål som jeg går og grunner litt på:
Blir jeg liksom henstilt til sofaen NEI , eller kan jeg opp og bevege meg en del? Ja, du skal være oppe og i noe aktivitet. Kan jeg gå tur med hunden JA, men kanskje ikke de første 1-3 uker etter inngrepet , og i så fall hvor lange turer? 10 minutter eller 2 timer? Avhengig av hvor raskt du går, hvor mye du anstrenger deg, oppover-bakke? Hvor stor og kraftig hund? 15-30 min *2 er bedre enn 30 eller 60 min *1. I flatt eller ulendt terreng? Eller ikke i det hele tatt? Er det OK å kjøre 8 timer til Trondheim en gang i blandt, Ja, det bør gå greit (når en aborterer tidlig i graviditeten er det sjelden relatert til bilkjøring selv om det skulle vare i hele 8 timer) eller bør jeg holde meg hjemme? Er vanskelig å finne ut hva det ligger i "å ta det med ro". Ja - det forstår jeg godt.

Beklager at det blir så mange sikkert dumme spørsmål INGEN SPM ER DUMME , men ønsker ikke å ta noen sjangser denne gangen, vil heller gjøre for mye enn for lite om du skjønner hva jeg mener.
Jeg har forresten søkt om svangerskapspenger i 2. trimester. Og jeg tror nok jeg har behov for noen kontroller etter påske også, selv om det kanskje ikke er strengt tatt nødvendig. Håper dere kan hjelpe meg med det! Det går sikkert bra.

Esmeralda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar