tirsdag 23. august 2011

T-1, 39+1.

I dag er dagen før Dagen, og jeg føler vel en viss spenning med det som skal skje. Selv om jeg fortsatt ikke helt fatter riktig hva som skal skje. Føler det som en slags reisefeber i kroppen, får ikke roet ordentlig ned liksom. Til tross for at jeg bare har sovet siden kl 2 i natt, avbrutt med 3-4 doturer, så har jeg nå vært oppe siden kl 6.45 for jeg fikk ikke sove da jeg skulle forsøke det. Men akkurat nå så føler jeg meg innmari trøtt, så kanskje det blir en dupp utover dagen. Mannen er på jobb til kl 15. og etter han kommer hjem så skal vi bare ordne oss for å reise innover til Oslo. Vi har booket rom på Gaustad pasienthotell siste natten, for om vi skal møte opp kl 7 i morgen tidlig må vi reise herfra kl 5 og dermed stå opp enda tidligere. Så planen er å dra inn dit, slappe av, og å finne en god Indisk restaurant hvor vi kan ha litt kjærestetid.
.......før vi drar opp på hotellet igjen for frisering av de nedre gemakker og klyx-rensing bak. Skikkelig romantisk!! :knis:


I tilfelle jeg skal gå gravid en gang til så kan jeg jo minne meg selv på diverse morsomme plager som er kommet på slutten: Scenesmerter på siden av og under fotbladene som av og til gjør det veldig vanskelig å gå. Midt under begge føttene og på utsiden av den venstre foten så kommer det intense smerter ved spesielle bevegelser. Aldri hatt før.  Kneproblemer som blusser opp (mulig det er all den ekstra vekten som gjør det, men i dag morges sleit jeg med å gå opp trappa pga høyre kneet sviktet og var vondt). Halsbrann kommer og går, Nyco funker ganske godt som symptomlindrende. Av og til har jeg stjålet en Nexium fra Mannen, men har ikke villet tatt for mye av dette. 
I tillegg så er jeg fortsatt varm på beina, men vifta i fotenden funker sånn nogenlunde. Mye kynnere fortsatt, men det er vel ikke å forvente at det blir mindre nå på slutten. 


Ellers så er Knerten særs lite veloppdragen i dag. Har kjent han litt lite det siste døgnet, og fikk ikke den responsen jeg ville ha på knuff eller kald drikke, så jeg endte opp med å finne frem doppleren min igjen. Han har i allefall god hjertefrekvens på rundt 120, og det virket som om han hadde det bra. Det er vel kanskje en kombinasjon av lite plass og at han er inne i en hvileperiode. Akkurat nå som jeg skriver kjenner jeg ett par spark/gnidninger. Men langt i fra sånn som det har vært før. Skal følge med på det utover dagen, det kommer kanskje etterhvert.  Skal forsøke å sette på musikk, det pleier han å like. :)

Nå skal jeg gå og pakke det siste som skal i baggen.

I morgen får vi møte Knerten vår!!!



18 kommentarer:

  1. Hei du!
    Har fulgt deg ganske lenge nå, og vil bare ønske dere masse lykke til :) Endelig!!

    SvarSlett
  2. Åh herregud Esme - i morgen skjer det!!! blir helt varm om hjerterota jeg :rørt: Tenk at på denne tiden i morgen - så er du mamma! Tenk det!

    Glede - glede - glede!!!!

    Mange gode klemmer og varme tanker fra Obbisen

    SvarSlett
  3. Fordi du fortjener det!!!!! Er det noen jeg unner dette så er det deg. Også så tøff og full av pågangsmot du har vært! Lykke til i morgen! Varme hilsener sendes bokstavelig talt fra en medsøster som har fulgt deg, nå på permisjonstur i Frankrike i 30 +

    SvarSlett
  4. Tvi tvi, i morgen har du verdens fineste prins i armene, tenk det!

    SvarSlett
  5. Masse lykke til!!!! Jeg gleder sånn på deres vegne. Dere har så mye å glede dere til i tiden fremover. Jeg hadde blitt veldig glad om jeg kan få litt informasjon fra deg ang TAC. Har selv hatt cerclage, og vurderer kanskje TAC neste gang. Mail adr. min er beritjr@hotmail.com

    Lykke lykke til:)

    SvarSlett
  6. Wwweeeee tenk at om ikke mange timene er dere foreldre<3 ønsker dere masse lykke til;)
    dere er snart i mål og en ny epoke står for tur, gled dere!!!
    Gleder meg så til fødselsrapport;) følger med inne på SM!
    Lykke til i morgen;) klem fra Janne

    SvarSlett
  7. Dette er så utrolig flott! Jeg blir helt rørt.. Masse lykke til i morgen!

    SvarSlett
  8. Endelig er dagen her!!
    I dag får dere gutten deres i armene.
    Fantastisk.

    Lykke til!

    SvarSlett
  9. Nå har kanskje allerede prinsen kommet? Tenk at du er i mål, Esme, nå har jeg fulgt deg i så mange år, at jeg har ikke ord for hvor glad jeg er for at nettopp du blir mamma i dag :))))

    SvarSlett
  10. Håper du har prinsen din i armene nå, hvis ikke er det nok ikke lenge til! Endelig! For en lang vei dere har hatt, men så godt at dere ikke gav opp! Masse lykke til videre!<3

    SvarSlett
  11. Haha, jeg sitter faktisk her med sommerfulger i magen, gleder meg så på deres vegne!! :D Håper alt er strålende fint i dag, og at dere får koset dere som lille familien!

    SvarSlett
  12. Hurra!! Nå burde alt være over, du er ikke lenger gravid, du er mamma til en liten gutt som du kan ligge å se og lukte, ta og kose med!!!

    Kos dere med den nye tilværelsen!! Håper vi hører litt fra deg nå også ;)

    GRATULERER SÅ MASSE TIL DERE BEGGE TO!!!

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye til mamma´n og pappa´n som endelig har fått sin lille supergutt ut til verden! er så rørt og glad på deres vegne idag :) :) :)

    SvarSlett
  14. Gratulerer så mye med en etterlengtet liten gutt! Håper alt står bra til med den nybakte mamman og pappan. Kos dere og nyt herlig babylukt- det finnes ingenting bedre! Stor og rørt klem fra tidligere august-mamma fra sm

    SvarSlett
  15. Regner med at han har kommet nå :) Gratulerer så mye!!:)

    SvarSlett
  16. Nå har nok Knerten kommet, endelig har du babyen din i armene! Jeg har oppriktig gledet meg til denne dagen, og er utrolig glad på dine vegne. Selv om jeg ikke engang kjenner deg. Utrolig. Kos deg kjempemasse med babyen din, få har fortjent dette mer enn deg!

    Klem fra Pollyanna fra okt-10 på SM (som har bursdag samme dag som din knert)

    SvarSlett
  17. Hei, jeg er veldig spent på å høre hvordan det har gått med deg og lillbror. Har dere det bra?

    SvarSlett
  18. heia:) håper alt er bra med den lille familien din, er inne å håper på et pip hver dag. store klemmer fra stine

    SvarSlett