søndag 14. august 2011

37+6, recap

 Det ble så rotete det siste innlegget, så jeg forsøker meg på en litt mere oversiktlig oppdatering... 

Jeg var altså på kontroll på tirsdag, og da så vi at LMH nå var åpen ned til TACen, men fortsatt >3cm og lukket under. Helt OK mao. Knerten har durt hodet sitt helt ned mot TACen, og det kjennes for å si det sånn. Stadige følelser av nedpress og ilinger, men sånn er det vel. Jeg fikk gjort CTG også, men hadde ingen kynner mens jeg satt med registreringen. Uansett så hadde Knerten en helt super hjerterytme med gode aksellereringer ved aktivitet. Nå skal jeg ikke tilbake til Henriksen mer før KS, neste uke skal jeg innover til JM for gjennomgang ifht snittet. Og da får hun sjekke BT og urin i samme slengen.


Tirsdag-torsdag var vi på ett fantastisk SPA-opphold ikke langt fra Lysekil på svenskekysten. Var på dette hotellet: Vann Spa og Konferansesenter

Det ble litt dyrt, men alt i alt så var det verdt pengene og den eneste ferien vi har hatt i år. 
Tirsdagen hadde vi 8 års bryllupsdag, så vi benyttet sjangsen til å feire den, siste året som bare oss to i familien. 8 års bryllupsdag betyr 8 år siden vi begynte dette prøvesirkuset, og nå er det jammen ikke lenge til drømmen blir oppfylt! 
Onsdagen fikk jeg deilig deilig mamma-massage.  Det var bare helt fantastisk, fikk ligge på magen oppå en spesialtilpasset magepute med hull i midten. Jeg fikk litt noia ett par ganger underveis der, for jeg kjente litt trykk forrest på magen... men da jeg kjente etter så kunne jeg være sikker på at det ikke ble noe mer klem enn helt forrest og at det var luft på sidene av magen... 
Ellers fikk vi kost oss masse i bassengene, hadde med oss mange baby-bøker som vi satt og leste i begge to. Mannen leste Hakkespett-boken for Pappaer, og en annen, og virker som om bare gleder seg mer og mer til Knerten kommer. 
Torsdag-fredag var vi på besøk hos noen venner som vi ikke har sett på kjempelenge, og det var superkoselig. Han er fra SriLanka og hun fra India, og hun gjorde nok en gang ett tappert forsøk på å lære meg å lage indisk mat fra skrætsj. Jeg skjønner litt, men det er jo bare helt umulig å huske "en klype av dette og en håndfull av dette krydderet".  Men at det blir god mat, det er ihvertfall sikkert!! 

Etter vi kom hjem på fredagen så stresset jeg litt rundt, og fikk fra ettermiddagen av noe sinnsykt til kynnere. De kom nokså hyppig, men ikke regelmessig. Men en periode der kom de med 5-10 min i mellom, og da ble jeg litt stresset. Hadde heldigvis ikke vondt e.l. bare ubehag, men jeg vurderte å ringe Riksen for å høre. Har egentlig fått beskjed om å ta kontakt om kynnerne tar seg opp, men er svært lite lysten på å fremskynde KS faktisk. Nå er jeg innstilt på den 24. og er overhodet ikke klar for at Knerten kommer tidligere. Heldigvis så roet det seg etter en dusj og en god natts søvn. Men kjenner det raskt når jeg er i aktivitet, så jeg må vel innstille meg på å ta det veldig med ro fremover.

4 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har hatt det veldig fint på spa og fått tid til hverandre, ikke dumt nå på tampen;)
    tenk at det bare er ti dager til KS:))) så spennende!!! Nyt de siste dagene som to, og lykke til med innspurten! Klem Janne

    SvarSlett
  2. Fy søren, 10 dager igjen, det må være en spesiell følelse!?

    Høres digg ut med spa, kanskje mannen her også må lures med på noe sånt... :)

    SvarSlett
  3. Deilig med opplading på spa! :)

    Håper de siste, få dagene som gravid blir fine - lykke til med KS!

    Klem Firkløver :)

    SvarSlett
  4. Åe, nå er du snart i mål, Esme! Kjempeklem herfra :)

    SvarSlett