tirsdag 15. mars 2011

16+1, kontroll på RH

I dag er jeg kommet så langt som jeg var da vi mistet de første guttene.  På den måten var det veldig greit å ha kontroll i dag, sånn at jeg fikk en ekstra sjekk. Men det som virkelig var spennende i dag var jo om LMH hadde forandret seg på de siste 3 ukene, og spesielt etter jeg har kjent nedpress. Følelsen har jo vært ganske bra de siste dagene, og jeg synes ikke jeg har kjent så mye når jeg har tatt det med ro her hjemme. Hadde time kl 9 i dag morges, men har en viss kjørevei og måtte sette avgårde kl 7 for å være sikker på å rekke frem midt i rushen. Og det var jammen bra jeg tok såpass god tid, var oppe på poliklinikken bare 10 minutter før timen. Og da Henriksen så meg ute i gangen så vinket han meg bare inn på kontoret, han var allerede klar.
Så jeg rakk ikke å få JM til å sjekke urinen jeg hadde med, eller å måle BT, men det gikk bra, han tok seg av det også. Urinen var helt blank, og BT var litt høyt 145/75. Har ikke hatt så høyt BT før noen gang, men når man tenker på hvor spent jeg var i dag så er det kanskje ikke så rart. Så var det bare å få av seg klærne og hoppe opp på benken. Vi så ganske fort at det var ett godt stykke LMH igjen der inne, og når han målte den så var den faktisk 3,4-3,5cm, mot 3,3 cm forrige gang. Så den er ihvertfall ikke kortere, om noenting så er den lengre enn sist!!! :-o  TAC'en lå bra, og det var til og med noe lukket LMH ovenfor denne, men det er ikke med i målingen. Så da er det ihvertfall ikke det jeg har kjent. Antageligvis så er det helt normale forandringer jeg kjenner, evt livmorhalsens kamp mot TAC'en som spiller meg ett puss. Det er ihvertfall helt tydelig at TAC1en ser ut til å vinne den kampen.
Må si jeg er utrolig letta etter dagens kontroll. At jeg fikk en så stabil måling tyder jo på at dette skal holde denne gangen. Hadde egentlig tenkt å be om å få komme tilbake om 1 uke, men da jeg var der i dag så syntes jeg ikke det var nødvendig. Men jeg kunne ringe han når som helst, sa han, så skulle han ordne en avtale for meg på dagen om det var sånn.
så i dag er jeg veldig fornøyd altså. YAY!!

ehhh, holdt nesten på å glemme babyen oppi dette. Jeg tror jeg kan få meg en stor overraskelse hvis jeg kommer til august og oppdager at det kommer ett barn utav det hele, ikke bare en lang og lukket livmorhals.....
Han sveipet over babyen også ja, utenpåmagenUL. Og inni der så ligger det en liten sprellemann. Henriksen måtte le, for h*n sprellet så mye at det nesten var vanskelig å få noe godt bilde. Men han fikk sett at hjerte, mage, ryggrad og hode så bra ut, samt at skjellettet forøvrig så ut til å ha riktig antall bein. Gikk ikke gjennom så nøye, for på ordinær UL så har man ett mye bedre UL-apparat. Men alt så veldig bra ut av det han kunne se i dag. Og han sa flere ganger at han er optimist, og trodde dette kom til å gå bra. Så da får vi vel tro på det da. Ihvertfall i noen timer.
 Målte forresten knøttet til 15+4-15+5, så er litt misfornøyd med det. Men han mente det var naturlig avvik/variasjon som sannsynligvis kommer av målingen. Håper bare at JM på UL lar seg overtale til å sette meg på IVF-terminen og ikke UL-terminen om det blir samme resultatet da...

Jeg fikk velge selv mer eller mindre om jeg ville begynne å jobbe igjen 100% eller 0%. Så da velger jeg å starte med 50%. Synes det er greit å roe det litt ned, samtidig som jeg savner det sosiale på jobben når jeg er hjemme. Har sagt i fra til jobben allerede, så får vi se i morgen hvordan vi ender opp med å løse det.

7 kommentarer:

  1. "Jeg tror jeg kan få meg en stor overraskelse hvis jeg kommer til august og oppdager at det kommer ett barn utav det hele, ikke bare en lang og lukket livmorhals...."

    Herregud, som jeg ler:) Klart det skal bli bebis !!! Hurra for flott måling!

    Klem fra Amim

    SvarSlett
  2. Kjempegode nyheter da!! :lykkelig:

    Ler også godt av lmh i august :rofl:
    Klart det skal bli bebis vennen :rørt:

    Når skal du på ordinær ul? Og det blir på Riksen det også ikke sant?

    SvarSlett
  3. Ordinær UL er ikke før 12 april. Da er jeg 20+1, eller dvs blir sikkert satt tilbake, da...
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Så herlige nyheter!
    Denne gangen holder det hele veien!!!
    Klem

    SvarSlett
  5. For en spennende ferd dere er ute på!

    Har lagt meg til som følger, og gleder meg til å lese om deg, livmorhalsen din og ikke minst babyen fremover!

    :)

    SvarSlett
  6. Dette skal gå veien dere!!Krysser alt for mirakel i August.Anton vår som kom i August ifjor kom etter en SA og en MA så jeg forstår bittelitt hvordan du har det.

    SvarSlett
  7. Åh, så godt å lese om denne kontrollen!! Nå skal det gå bra hele veien!

    Stor klem fra Firkløver :)

    SvarSlett