onsdag 1. september 2010

Syyyyyyk

ikke så mye å fortelle egentlig, har vært syk med feber siden lørdagen. Var veldig bekymret til å begynne med, for hadde ikke noe særlig mye symptomer utover den feberen og kanskje litt tørrhoste. Trodde kanskje at det var noe etter operasjonen som var på gang...
Natt til mandag var jeg på jobb, og det gikk greit så lenge jeg poppet paracet og ibux. I går hadde jeg lang vakt, fra 8 om morgenen til 9 om kvelden. Full av feber, målte 39,5 på morgenen, men jeg kom meg nå gjennom det på ett slags vis. Har liksom ikke hatt lyst til å være så mye borte fra jobb, synes jeg allerede har fyllt opp kvota mi på ett vis. Men i dag måtte jeg kaste inn håndkleet. :(
Heldigvis (på ett vis) har hoste og halsondt kommet mye mer de siste dagene, og bekyrmingen for post-op infeksjon har forsvunnet. har jo ikke noe vondt i magen heller, og ingen illeluktende utflod. Mannen måtte trykke hardt på magen min på forskjellige plasser på mandag, men det gikk greit over alt. Det eneste som er er at det er litt "rart" under arret, litt harde klumper på en måte under huden. Regner med at det er arrdannelse og at det forhåpentligvis vil forsvinne etterhvert. Dette kan jeg ikke nok om, men om noen har hatt keisersnitt og husker hvordan det kjentes ut i magen etterpå så tar jeg gjerne i mot innput!

Ellers så er det vel ikke så mye som skjer i Esmeheimen. Venter på TR, så kan vi begynne å prøve igjen.  Tror hun skal komme om litt over en ukes tid. Har sticks til CBFM, så kan jo sjekke om jeg har EL på neste syklus ihvertfall. Ellers så forsøker jeg å gå ned i vekt igjen, hadde gått opp endel på et par destruktive uker i sommer og USA-turen. Så nå er jeg fortsatt 1 kg over BMI-målet på St.Olav. Er tilbake på lavkarbo, og satser på at det går bra. Men vil gjerne komme atskillig lenger ned, da. Tror det er gunstig for evt egenproduserte også. :jupp:

Har forresten kanskje ikke skrevet det før, men vi har ikke mulighet til å reise på den timen den 6. sept. Så nå er det utsatt til 4. okt. Akkurat nå føler jeg det er greit. Lurer på å sondere mulighetene litt i DK i mellomtiden, bare for å ha ting klare for alle eventualiteter. ;)

5 kommentarer:

  1. God bedring! Godt at det ikke ser ut til å være i tilknytning med operasjon!

    Og tvi tvi med neste syklus, DK-sondering og samtale i oktober! :heia:

    SvarSlett
  2. God bedring, vennen *klemmer på*

    Jeg har hatt keisersnitt, men husker ikke hvordan det kjentes ut sånn rett etterpå.....er så feig at jeg ikke turte å røre der heller *flau* Men, jeg har nå litt sånne knuter under huden enda, og det er over 8 år siden snittet, de har jo vært igjennom noen lag med hud etc, så om du ikke har vondt så vil jeg tro ting er i orden der....men, går jo an å sende en mail til doktoren om det ;)

    SvarSlett
  3. det er ganske vanlig å være øm/hard osv rundt og under et arr i ganske lang tid etter en operasjon.

    SvarSlett
  4. Goood bedring Esm! Plei deg selv og bli bra!

    Håper på hjemmelaget spire før samtalen på St.Olav!!!!

    Klemmer fra Oblivion

    SvarSlett
  5. Ånei så kjipt å være syk! Men ja, jeg ble med ett redd for at det var noe postoperativt så "bra" du har fått vondt i halsen, hehe :)

    Er vel normalt med hematom i forbindelse med slike sår. Vet i hvert fall at de je gkjenner som har hatt KS har hatt store og mindre harde og ømme kuler som har vært hematomer da. og det går over av seg selv. Bare pass på at det ikke blir varmt og dunker og sånn, men det kan du vel alt om :klemme:

    SvarSlett