tirsdag 7. september 2010

Ihvertfall ikke hypokonder...

for jeg har faktisk lungebetennelse. :nemlig:
Og i kveld så har jeg spydd.
Ble liksom aldri bra, og i helgen så syntes jeg liksom ikke jeg var noe dårlig i halsen lenger. Fikk en av legene på jobben til å lytte på meg, og han satte stetoskopet så jeg fikk høre selv også. Må si det spraket der nede!! Begynte med antibiotika i går, regner med jeg har fått lungebetennelsen som en post-op komplikasjon, blir jo mer utsatt for sånne ting etter å ha vært intubert bl.a. Det er ihvertfall første gang jeg har hatt noe sånn. Så defor er jeg litt "under the weather", for å si det sånn. Men kommer meg på jobb om dagene, er bare veldig sliten etter jeg kommer hjem... Var litt redd en periode for at jeg bare var lat, men så fikk jeg ihvertfall en unnskyldning da. :D

Traff en pasient i dag som gjorde at jeg ble litt lei meg... skulle snakke med han om noe annet, men så ble det jeg spurte om han hadde familie og sånn. Og da fortalte han at han var gift, men at de ikke kunne få barn. Hadde prøvd IVF, men det gikk ikke, og nå hadde de slått seg til ro med det. :( Var ikke i en slik situasjon hvor jeg kunne spørre så mye mer, eller kunne dele så mye av egen erfaring. Men syntes så synd på dem, og det virket som om han var litt lei seg han også, selv om det var 1 år siden de hadde tatt avgjørelsen om å slutte å prøve.

Og så har jeg vært litt deppa i det siste, og tenkt på om vi noen gang kommer til å oppleve å bli foreldre osv. Litt pessimist for tia, sikkert mensen og lungebetennelsen som sliter meg litt ut. Når folk på jobben sitter og snakker om barneoppdragelse etc. så melder jeg meg litt ut og blir bare trist.  Kommer meg nok ovenpå igjen snart, men akkurat nå så er jeg veldig emosjonell og er på gråten for veldig mye. Enten jeg leser noe i avisen, ser noe på TV, eller opplever noe i eget liv.

5 kommentarer:

  1. God bedring til deg! *klem*

    Kjenner igjen de følelsene du beskriver, det er ikke lett å måtte gå rundt og virke uberørt og fornøyd når man bærer på et stort savn.

    SvarSlett
  2. Kjenner veldig igjen de følelsene du beskriver... Lunsjen kan til tider bli en lidelse - alt det folk syter over... Skal være glad de har barn og glede seg over alt de må "slite" med. Jeg blir også så lei meg når jeg hører om de som må ta avgjørelsen på å forbli barnløs, jeg har jo tross alt håpet og alderen på min side ennå og det har jo du også.

    Sender deg noen gode og varme klemmer - en dag skal vi også få gleden av å være mamma Esm - og fy fader så gode mammaer vi blir!!! Beste mammaene i hele verden nemlig!

    *smask* fra Obbis

    SvarSlett
  3. Uff, lungebetennelse er ikke godt *klemmer på* Håper antibiotikaen virker fort, og at overskuddet øker og pessimismen minker ;)

    SvarSlett
  4. Huff, god bedring snuppa :klemme på:

    Skjønner deg veldig godt om hvordan du har det om dagen. Nå håper jeg virkelig ting kan skje og du får noe positivt i livet igjen her snart! Jeg gleder meg sånn til du skal i gang nå at jeg vet ikke helt hvilket ben jeg skal stå på!

    Stooor klem!! Og det er viktig å gråte litt så man får ut ting :klemme:

    SvarSlett
  5. Takk venner!
    Har måttet kastet inn håndkledet nå og sagt at jeg blir syk resten av uken. jeg brakk meg mange ganger i natt, antageligvis pga antibioitkaen. Så nå har jeg fått ny type antibiotika, og satser på å komme meg kjapt! I helga skal jeg hjem til familien, så hadde vært kjekt å bli frisk(ere) til det.

    Oblivion: besteste i verden!! :jupp:

    Nå er jeg kommet hjem fra jobb, og tenker å gå rett og legge meg. Syyyyyk ;)

    SvarSlett