torsdag 20. mai 2010

Hva skal jeg lufte med Dr.Gyn...

Vil vel forsøke å få hans tanker omkring de forskjellige tingene jeg har tenkt mye på.

  • F.eks så har jeg tenkt mye på om det burde vært tatt større hensyn til at målingene av livmorhalsen ble kortere for hver gang, selv om det som han sa kunne være forskjeller fra time til time. Tross alt så var det aldri sånn at LMH ble målt lengre enn tidligere. Burde dette fortalt oss at jeg burde ta det mer med ro, eller at vi burde ha hyppigere kontroller? Eller ville ikke målingene fått noen praktisk konsekvens før LMH målte under 0,5 cm? 
  • Er han helt sikker på at det ikke var tegn til nebbing ved UL-kontrollene før jeg mistet? 
  • og det at den delen av LMH som er i vagina var så dårlig definert, burde det ha gjort at man tenkte abdominal/indre cerclage allerede da? 
  • Selvfølgelig føler jeg veldig på dette at jeg ikke "krevde" å få komme inn på kontroll da jeg begynte å kjenne nedpress på søndag den 2. mai, at jeg slo meg til ro med at han mente det var normalt. Vi visste jo egentlig at dette ikke var noe normalt svangerskap, ingenting som tilsa det. Jeg burde stått på og fått komme inn til UL-kontroll da, noe som er vanskelig å tilgi seg selv for. Kanskje var det da fortsatt lukket mormunn, og sengeleie kunne ha reddet Minstegutten..
  • Bør jeg bruke p-piller frem mot en avklaring? Eller er det sånn at om jeg mot all formodning blir spontant gravid så kan en evt indre cerclage legges tidlig i svangerskapet like greit som før jeg blir gravid? synes det er veldig fint å slippe p-piller, ønsker ikke å legge på meg mer enn jeg behøver heller. 
  • Depresjon: skal jeg ta lykkepiller?  
  • Har han noen mulighet til å ringe inn og "utøve press på" T.H på RH sånn at han kan ta meg inn til en samtale i det minste ganske snart. Jeg blir GAL av å gå og vente på å få klarhet i om det er håp for et evt fremtidig svangerskap. Han kan jo vektlegge at jeg tross alt er ganske gammel, får i utg.punktet få egg ved stimulering, og at sjangsene tross alt er bedre jo yngre jeg er. Dessuten har psyken min virkelig ikke godt av å gå sånn og vente. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar