fredag 14. januar 2011

Jaaaa, ble det en eller to???

I dag var endelig UL-timen vår, og jeg har vært ganske nervøs de siste par dagene. Dere vet, alle symptomer som forsvinner etc...
Så jeg hadde katastrofetanker om dødt foster, og var ganske bekymret. Mannen skulle heldigvis være med som moralsk støtte, så han kom og hentet meg utenfor jobben 10 min før timen. Ca 2 min bort fra jobben min og til Gyn-kontoret, og da vi kom opp dit sto Gyn og ventet på oss.  Vi var ikke forsinket altså, men tror hun var litt spent... Samme Gyn som jeg brukte til å måle follikler etc i forsøket, så hun lurte vel veldig på hvordan det hadde gått. 
Var ikke mye small-talk før jeg måtte hoppe opp i stolen. Inn med staven, og ganske raskt ble det åpenbart at det var noe inne i livmora.
Og der inne var det en nydelig liten bamsemums på ca 11 mm med et blinkende hjerte.  Mannen og jeg er skjønt enige om at vi er lykkelige over det lille vidunderet og ikke skuffet over at det ikke er 2.  På mange måter er jeg litt lettet over at det ikke er to, med tanke på mitt svangerskap fremover. Men tror nok egentlig at det skulle gått bra med tvillinger også!
Og livmorhalsen var lang og lukket, akkurat sånn som den skal være!!  Målte den ikke så nøye, men at den var godt over 3,5 cm er ihvertfall sikkert.  YAY!!! 

Og så har hun skrevet søknad om svangerskapspenger for meg, sånn at jeg slipper unna de mest slitsomme vaktene mine. Kun dagarbeid fra nå av!! 
__________________

13 kommentarer:

  1. Hurra !! Herlige nyheter :)
    Gratulerer så mye med blinkende hjerte !!

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med vellykket UL!
    Dette skal gå veien! :-)

    SvarSlett
  3. Åh, så koselig. Gratulerer så mye :)

    Klem Callie

    SvarSlett
  4. Supert!!! Det var utrolig koselig å høre. Kan tenke meg at dere er letta nå:)

    SvarSlett
  5. Åh...her triller et par lykke tårer for dere!
    GRATULERER SÅ MASSE MED EN LITEN SPIRE INNI DER:):):):):)

    stor klem fra Mette

    SvarSlett
  6. Gratulerer så masse!

    Har fulgt med deg på snartmamma og syns dette er så utrolig flott! Ønsker deg alt godt videre, og krysser alt jeg har for deg!

    SvarSlett
  7. Gratulerer så mye med et bankende hjerte <3
    krysser alt jeg har for for at dette går veien :D

    SvarSlett
  8. Gratulerer med bankende hjerte :)) Herlig å høre!

    SvarSlett
  9. Gratulerer så utrolig mye med bankende hjerte! Fantastisk! *rørt*

    SvarSlett
  10. Åååååå for en flott lesning!!! Jeg er helt rørt! Gratulerer då mye med en flott UL og en spire i magen!! Godt å lese at livmoren er lang og avflatet:)))

    masse lykke til Esme, denne gang går det bra;)

    klem Babyja

    SvarSlett
  11. Unnskyld mener: så godt livmoren er lang og lukket;P
    *ammeørhet*!!!

    Klem babyja

    SvarSlett
  12. Gratulerer med vellykket UL Esme*klemmer*

    SvarSlett