tirsdag 11. januar 2011

7+1, 3 dager til UL....

Kjenner jeg er veldig spent, altså!!! Håper virkelig at Gyn finner ett eller to levende mirakler der inne, og at alt ser bra ut så langt. har ikke harr flere blødninger som jeg har lagt merke til (og tror jo jeg ville sett det, ikke akkurat sånn at papiret går rett i do...;)), men har hatt endel mørke crinone-rester i nesten en hel uke etter blødningen. men det hoper seg jo opp ganske mye der oppe, så jeg tror ikke det er helt unormalt etter den lille blødningen jeg hadde...
Ellers har jeg sendt brev til legen som skal følge meg opp på Rikshospitalet og bedt ham om å kalle meg inn til time. Fikk mail fra han i går om at han hadde mottatt brevet og skulle sette meg opp så snart han hadde ledig. Vil vel ikke skrive så mye annet i en mail, det er ikke lov i fht taushetsplikten. Så da venter jeg på innkalling til han, blir litt spennende det også. 
Tenkte å be Gyn på fredag om å be om svangerskapspenger slik at jeg slipper å gå disse lange vaktene mine, men heller bare jobber vanlig dagtid. Tror det er greit, ihvertfall frem til jeg har vært på RH.

Ellers har jeg bestemt meg for å reise på ferie med mine foreldre i kalenderuke 7. Det blir en uke på Tenerife, og det kommer sikkert til å bli veldig deilig. Trodde egentlig jeg kom til å være i uke 11 da, men er vel i uke 12. Litt i grenseland for at jeg synes det er greit å reise til utlandet, men tenker at om det går galt denne gangen også, så holder TAC'en sikkert graviditeten lengre enn sist og ikke kortere. Og sist kom jeg til 17+5 med den vaginale, så satser på at det går greit å være i Spania i uke 12. Litt trist at Mannen ikke blir med, men jeg har mye ferie til gode fra i fjor, og det har ikke han. Dessuten var han på guttetur i fjor vår, så  nå er det min tur. :) Heldigvis kommer jeg godt overens med mine foreldre, da, og tror at det går bra å være 1 uke i syden med dem. Vi skal ha hvert vårt rom også, så jeg kan fint trekke meg tilbake om jeg vil det, skylde på at jeg er trøtt ;) Blir litt dyrt, da.... hvem ante at det ble så mye dyrere å reise alene.... men vi har diskutert det, og Mannen mener jeg fortjener det og at det er verdt det. Det er nå jeg har sjangsen!

Så det er siste update, kommer vel med en rapport på fredag etter UL igjen, tenker jeg. :D

6 kommentarer:

  1. Syns også du fortjener ferie:) NYYYT det.
    Godt å lese at alt er bra med deg. Blir kjempespennende med UL, da. Gleder meg til å lese update:)
    Ha en flott dag!

    Hilsen Mette

    SvarSlett
  2. Hei Esme;)

    Godt å lese at blødningen har gitt seg;) den er ikkevelkommen tilbake tenk!!!!
    Ååååå så deilig med ferie<3 det fortjener du virkelig!! Kos deg og nyt hver en dag;)

    gleder meg en hel masse til å lese oppdatering i bloggen din på fredag;) jeg har en følelse av to jeg, bonus for alt strev og vonde nederlag!

    Masse lykke til;) klemmer fra babyja

    SvarSlett
  3. Lykke til på UL Esmeralda! Blir ekstra spennende å følge med deg i og med at vi har termin akkurat likt og våre gullegg ble befruktet på samme dag (6.des). Nyt ferie på Tenerife! Det går nok bra!
    Klem fra Oda

    SvarSlett
  4. Kos deg på ferie, det fortjener du virkelig :)) Vi var en uke på Gran Canaria nå første uka i 2011 - det var utrolig deilig med den varmen som er der nede nå <3

    SvarSlett
  5. Hei. Jeg er så spent på hvordan det gikk i dag, har tenkt på deg. Jeg krysser alt for at det gikk bra.

    SvarSlett