mandag 13. desember 2010

7 DPO

Skulle egentlig teste i går morges, men måtte raskt opp på do og tisset rett i doskåla før jeg fikk tenkt meg om, ikke akkurat 100% våken... ;)
I går på dagen var jeg i Vestfold hos Tante/Onkel, og det var veldig koselig. Ble bare meg som dro over, Mannen fikk migreneanfall og måtte bare gå og legge seg. Det var synd, tror alle hadde gledet seg til å møtes hele gjengen. Jeg fikk koset masse med minstemann, og greide å forskyve tanken på at jeg egentlig skulle hatt en som bare hadde vært litt større ganske bra. Til lunsj så hadde de laget alle de gode tingene jeg virkelig kan spise for tiden (:P).... spekemat, brie og blåmuggost... seriøst, ingenting annet. Jeg var utsultet, og endte opp med å spise litt spekemat, og har selvfølgelig kjempedårlig samvittighet for det. Men vi har ikke fortalt om forsøket til andre enn noen svært få, mine foreldre og søster vet bl.a. ikke noe om det ennå. De får nok vite det når resultatet er klart, enten det blir negativt eller positivt, men akkurat nå så greier jeg ikke å takle presset med deres forventinger i tillegg til mine egne forhåpninger og bekymringer... Får bare håpe på at det går bra, hadde vært typisk meg å finne en annen måte å f@kke opp dette på...

Da jeg la meg i går kveld hadde jeg mye halsbrann, og i natt har jeg hatt endel livlige drømmer, alt har dreid seg om graviditet, medisinering etc. Jeg er fortsatt usikker på om jeg har tatt en crinone stav i halvsøvne i natt eller ikke, husker at det var kjempeviktig å få tatt en, og i drømmen/minnet så gjorde jeg det. Men det er litt uklart. Var oppe på do og tisset et par ganger i 3-4 tia også, og det ble en generelt urolig natt.
Så testen i 6-tiden i dag morges var helt blenda. Synes det er litt raskt at ovitrellen er ute allerede, men sist forsøk hadde jeg blenda test på 8 DPO, og denne gangen var ikke urinen særlig konsentrert iom mine nattlige eskapader. Får vel bruke det som forklaring. Det vil si at jeg gikk glipp av EL-utslag på stixene, og nå begynner dette å bli skikkelig, skikkelig skummelt. jeg har en dårlig magefølelse akkurat nå, har absolutt ikke trua på at det kommer noe. Sist gang fikk jeg begynnnende, svaaaaaak strek på 10 DPO, og akkurat nå så vet jeg ikke om jeg tør teste noe mer en gang... som om jeg klarer å holde meg. Men skummelt er det!!

8 kommentarer:

  1. Dette er bare så sinnsykt spennende. Bra at sprøyta er ute da for da vet du om det ER strek :hyper:

    Heier og krysser og håper så sinnsykt for deg nå. For bare du blir gravid så skal det ende bra nå som du er sammensnurpa og greier :D

    SvarSlett
  2. Takk for heiing og kryssing! :klemme: Er litt redd jeg, for aller helst ville ikke jeg hatt noen negativ test mellom EL-sprøyte og + jeg heller... ;)
    Nervøs for om streken vil komme i det hele tatt nå!

    SvarSlett
  3. Hehe ja :)

    Men er det ikek sånn at egget ofte fester seg littegrann senere når man har IVF og frys og sånn enn om egget hadde løsna og blitt befrukta inni der?

    SvarSlett
  4. Jeg har alltid hatt blenda på 7 dpo, så Ovitrellen har vært ute på meg da ;)) Jeg har trua på deg, jeg, altså *klemmer på*

    SvarSlett
  5. Forstår så godt at du er engstelig, men håpet er ikke ute, om et par dager kommer det et kryss :-) *Håpe, håpe*
    Dere fortjener virkelig årets julegave i år !!!

    SvarSlett
  6. Jeg heier på deg og ønsker deg to blå til jul! Klem, Tromsø

    SvarSlett
  7. 8 DPO i dag, og fortsatt blenda...

    SvarSlett
  8. Har i dag hatt det som blånissen og jeg er blitt enig om å kalle "leamus i musa", som bare MÅ være et graviditetssymptom!! *fnise*

    SvarSlett