mandag 5. juli 2010

På tide med ett nytt lite innlegg??

Vel, det er ikke så innmari mye å si, det er bare det som er problemet.
Flybillettene er bestilt, så da er ihvertfall det i boks. Vi reiser over fredag 6. august, blir værende i NYC til onsdag 11. før vi tar toget (tror jeg) til Philadelphia og leier bil derfra. Skal være hos Dr. D en eller annen gang ila den dagen, det er opp til meg/oss når jeg kommer. Så blir vi vel i NJ til mandag 16. før vi drar opp til NYC igjen. Fly hjem til Norge blir onsdag 18. Så da er ihvertfall den planen mer eller mindre klar. Driver og leter etter hotell, men det er skikkelig vanskelig å bestemme seg. Det er så utrolig mange å velge i mellom. Må vel bare ta ett eller annet. Kommer nok til å bo i Midtown, og det er ganske midt i smørøyet, og prisene ligger på rundt 2000-2300kr natta for oss alle 3. Ikke så aller verst, synes jeg.
Mandag den 9. skal jeg forresten treffe ei jeg traff på kurs i Portugal for snart 2 år siden. Vi har holdt litt kontakt via facebook etc, så det blir sikkert hyggelig. Hun bor midt i byen, så hun har sikkert endel gode tips til hva vi bør gjøre og se i byen også.

I morgen skal jeg tilbake på Rikshospitalet for å treffe Tore Henriksen. Jeg er litt spent på hvilken innstilling han har til denne USA-turen. Selv om det ikke kommer til å spille noen rolle for om jeg drar eller ikke, så hadde det vært innmari greit om han var positiv til det hele. Spesielt mtp oppfølging videre og om det skulle oppstå noe uforutsett.

Prosjekt "ned i vekt" går sånn passelig treigt. I forrige uke hadde jeg stått bom stille i vekt i over 10 dager, og det var rimelig frustrerende. Nå har det gått litt greiere, og har vel gått ned litt over ett kilo siden det. Total vektnedgang siden 18. mai er på 6,5kg, så jeg skal vel ikke være helt misfornøyd. Men mere må av. Spesielt før vi reiser så bør vekta være endel lavere, sånn at jeg kan kose meg litt mens jeg er der borte. Og så har jeg innmari lyst til å spise 1 soft-is i sommer. :)
  Har funnet et ganske bra lav-karbo substitutt, da. Blander cottage-cheese med noen få jordbær i mange biter, heller på kremfløte og tar i splenda. Det blir faktisk veldig godt. Hadde det ikke gått bra å spise fett når man er på lavkarbo, så tror jeg at jeg hadde slitt rimelig mye verre.

Jeg er ihvertfall under BMI-grensa for IVF, men de på St.Olavs vil jo hele tiden at jeg skal gå ned mere.
Skal ringe inn mens igjen i juli, slik at vi blir sikre på at det går den uka som er satt av. I tillegg må jeg sjekke at de har fått registrert de siste hepatitt- og HIV-prøvene våre, for de har sendt nye blodprøverekvisisjoner i posten. Men jeg tror vi tok prøvene bare ca 1 uke før de nye rekvisisjonene ble sendt, så da var de sikkert ikke registrert der oppe ennå.

Får heller oppdatere igjen i morgen etter jeg har vært innover på RH.

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Bra med oppdatering:) Jeg skal faktisk også til Tore Henriksen i morgen. Vet ikke helt når, han ringer meg i morgen tidlig. Tror ikke du trenger å bekymre deg for hva han tenker om at du reiser til USA. Han nevnte for meg en gang at han har jobbet der selv så han skjønner nok veldig godt at noen velger å reise. Lykke til i morgen da, kanskje vi går forbi hverandre;)

    Hilsen Knærten.

    SvarSlett
  2. Spennende.
    Jeg kommer til å være den eneste "ikke-gravide" (men store allikevel) dama som sitter der oppe... ;)
    Og så har jeg time kl 9.30. ;)

    SvarSlett
  3. Lykke til! Venter spent på oppdatering!

    Klem Oblivion

    SvarSlett