tirsdag 13. juli 2010

....det er nå 4 foran deg i køen.

Sitter og hører på telefonsvareren på Fertilitetsseksjonen på St.Olavs. Må vel forberede meg på litt ventetid, og det å ringe oppover der er absolutt en ting man må gjøre når man har god tid. Og ingenting man kan gjøre i mellom andre ting på jobb f.eks. Jeg skal heldigvis på nattevakt i dag, så da har jeg tid nå, i telefontiden deres.
......det er nå 3 foran meg i køen.
Må si det egentlig er bra at de har fått denne telefonsvareren hvor man blir satt i kø ihvertfall. Før så var det jo sånn at man bare fikk beskjed om at alle var opptatt i andre telefoner, vennligst prøv igjen senere. Og sånn var det hver gang en ringte, skulle ha rimelig flaks for å komme igjennom i det hele tatt.
litt fremgang med hjelp av teknikk har de da hatt der oppe.

Glemte forresten å si går at jeg var på CD1. Dvs jeg er CD2 i dag. Rart at man greier å "glemme" tantebesøk, det hører med til sjeldenhetene. Jeg regner med at det har noe med at vi absolutt ikke kan forsøke å produsere noe hjemmelaget mirakel, så da spiller det liten til ingen rolle hvordan syklusen er. Men forrige syklus var altså på skarve 25 dager. Regner med at det er etterdønninger etter aborten, og kanskje blir jeg uregelmessig neste runde også.
Må si det legger en demper på sex-livet generelt dette barnelagingsforbudet. Enten så må man finne frem gummi, noe som virkelig avromantifiserer hele greia, eller så bruker vi den ultrasikre hoppeavisvingen metoden. Ingen av dem er optimale etter mitt skjønn.

F@n det er fortsatt 3 foran meg i køen. Den som prater nå tar skikkelig lang tid!!

I dag regner det skikkelig her ute, og jeg kvier meg litt for å gå ur med hunden. Han er skikkelig tålmodig og ligger og venter, tror ikke han egentlig har så veldig lyst til å gå ut i regnet han heller.  I natt var vi oppe og så på tordenet og lynet sammen, han var litt skeptisk til hele konseptet...

Det er nå 2 foran meg i køen.

Hva skal jeg egentlig snakke med dem om, da?
Jo, ringte dem i går for å si ifra at jeg hadde fått mens, 3 dager før forventet. Og i samme slengen skulle jeg høre om de hadde fått registrert blodprøvene våre, for hepatitt og HIV-prøvene var gått ut på dato.
(Det er nå 1 foran meg i køen). Mine hadde kommet vel frem og var negative (sjokk ;)).  Men mannens var ikke registrert. Så da måtte jeg begynne å nøste, han hadde tatt dem på labben på sykehuset i Sarp, og der traff jeg først en som ikke skjønte hva jeg sa i det hele tatt... men fikk etterhvert funnet ut at de hadde sendt dem til mikrobiologen i Fredrikstad. Så ringte jeg dit, første jeg fikk snakke med skjønte ikke problemstillingen i det hele tatt. Fikk så snakke med overlegen, som sa at de var blitt kjørt der, men de manglet rekvirent. Kunne jo fortelle hvem det var, men forklarte at de skulle kjøres på St.Olavs, og at rekvisisjonen var derifra. Dessverre lite han kunne gjøre med det, men han kunne ihvertfall sende kopi av svaret oppover.
Så det eneste jeg skal sjekke er om det kan godtas der oppe, selv om jeg har mine sterke tvil. Det er noe med at det må være gjort på godkjent laboratorium.

----------------- etter 28 minutter:
Da har jeg snakket med sykepleier Bente. Hun kunne fortelle at de kunne godta prøvene midlertidig, sånn at vi fikk sendt medisiner etc., men at Mannen måtte ta nye prøver der oppe når vi kom oppover. Hun lurte på om de ikke kunne fakse svarene oppover, men da jeg ringte mikrobiologen her for å be om det, så sa dama der at dette var for sensitiv informasjon til at de kunne fakse det. ?? Synes jeg ser det, at Mannen skulle ha vært ute og skaffet seg hepatitt/HIV, og jeg vet at det er langt mer sensistiv informasjon som fakses i helsevesenet, bare litt anonymisert. Men dama lot seg ikke rokke.
Men de hadde vel sendt brev i går, da. Så da kommer det nok. Eneste problemet er at det brevet tror jeg er sendt til dr. Kjerulf som rekvirent, og om han er på ferie, så er det ikke sikkert at det er noen andre som åpner det. Så jeg tror at jeg må få Mannen til å ta nye blodprøver her nede.

Fyttirakkern for ett rot.
Skal heldigvis ikke starte med spray før rundt 28. august.

2 kommentarer:

  1. Beklager men jeg må le litt, det er typisk helsevesen!

    SvarSlett
  2. Ble det av kommentaren min da??? Jaja, legger inn en til jeg:)

    He he, måtte le litt jeg også - typisk scene fra en sliters hverdag dette. Godt du er et drivanes kvinnfolk som ordner opp!

    Klemmer fra Ob

    SvarSlett