torsdag 18. februar 2010

Et lite blinkende mirakel

Fordi jeg ble så bekymret av den HCG-stigningen i går, fikk jeg komme til UL i dag i stedet for på tirsdagen. Selv om Gyn ikke kunne garantere at vi kom til å se noen ting i dag 6+3, men da kunne jeg evt komme tilbake i neste uke. Til å begynne med så hun på eggstokkene, og det var en stor cyste på den ene eggstokken som nok er en cyste som produserer progesteron. Så det var normalt. Og inni livmora så fant hun en liten knert på ca 5mm CRL med et bitte lite bankende hjerte!! Jeg ble så utrolig lettet der jeg lå, og det var så godt å se at jeg rent smeltet. Så nå er jeg glad igjen, og skal slutte å bekymre meg for en periode ihvertfall. Skal ikke tilbake på noen kontroll igjen før 5. mars nå da.

7 kommentarer:

  1. Det var gode nyheter! Var så spent på å høre!

    SvarSlett
  2. Åh det var gode nyheter

    SvarSlett
  3. Så godt å høre!!

    Får jo bare satse på og tro at dette kommer til å gå bra! *klem*

    SvarSlett
  4. Forresten, hvilke forholdsregler tas for at dette skal gå bra? Må du være sengeliggende hele svangerskapet f.eks?

    SvarSlett
  5. Heidisen: Nei ikke sengeliggende enda ihvertfall. Men er 50% SM og forsøker å ta det litt med ro, selv om det ikke er lett. Så at alle de andre naboene som var ute og måkte snø i sta kikket litt på meg da jeg bare travet rett inn forbi snøskuffa... :knegg: (sikkert bare innbildning altså... ) Og så skal jeg få satt på cerclage (bånd som "snurper sammen" livmorhalsen en gang mellom uke 10 og 13, får vel avklart det når jeg skal på kontroll 5. mars...

    SvarSlett
  6. Leste innlegget ditt nå om cerclage. Det har jeg aldri hørt om så måtte Google :)
    Det høres jo spennende ut da! For hvis det kun er livmorhalsen din som gjør at du mister så bør dette funke?

    Syns det var bra at du gikk forbi snøskuffa jeg :) (Det hadde jeg sikkert gjort enda jeg ikke er gravid en gang, hahahaha)

    SvarSlett