lørdag 14. mai 2011

Heldig!

Har kjent sånn på hvor heldig vi egentlig har vært på noen områder...
Ei venninne har testet negativt etter sitt første IVF-forsøk. Og er selvfølgelig veldig deppa for det. Man kan aldri forberede seg på ett slikt "nederlag" uansett hvor fornuftig man er og ikke vil ta noe for gitt. Det er jo sånn at bare 1/3 av forsøkende lykkes. Men vi har aldri kjent på den skuffelsen over at det ikke klaffet etter et forsøk, 3 av 3 har vært positive. Vi har til og med blitt gravide på egenhånd en gang midt oppi alt.
Nå har vi selvfølgelig hatt andre sorger, og jeg tror ikke at det er mange som heller ville hatt dem enn ett negativt IVF-forsøk. Men allikevel så føler jeg meg heldig akkurat i dag. Nå har jeg en sprellemann i magehuset som har gode sjangser til å vokse seg stor og sterk der inne, og som forhåpentligvis skal gi oss masse lykke og glede.
Og jeg har begynt å strikke videre på et hentesett som ble lagt vekk for ett års tid siden. :)

2 kommentarer:

  1. Denne lille sprellemannen er iallefall veldig ønsket og etterlengtet! Uansett hvilke sorger og skuffelser man opplever er det ekstra godt å kjenne på lykken når den er her!

    Ha en flott dag med mageboern!

    SvarSlett
  2. Skjønner godt at du føler deg heldig. Jeg gjør også det. Superheldig!

    Jeg tenker det er slik at vi ikke lar oss knekke. Når det er vanskelig er det et midlertidig tilbakeslag, men så "redigerer" man vekk det vanskelige til slutt. Følelsen av lykke er uansett så stor når babyen sparker, at alt annet blir glemt.

    Lykke til med strikkinga:-)

    SvarSlett