mandag 4. april 2011

19+0, sjekkliste

OPPDATERT SJEKKLISTE: 
Termin: 31. august 2011. (men skal vel revurderes etter ordinær UL 12/4)
Planlagt KS: Henriksen begynte å snakke om uke 39, men håper å få ham til å revurdere til 38. Jeg er lite lysten på å gå i fødsel før KS! Får argumentere med lang reisevei, at Dr.D anbefaler uke 38 pga fare for fødsel (og livmorruptur), og at både Søster og Mamma har hatt svært raske fødsler. 
På vei: 19 uker + 0 dager
Lengre på vei enn noen sinne: 1 uke + 1 dag
Igjen til termin: 147 dager/ 21 uker + 2 dager
Kjønn:  Aner ikke. sannsynligvis gutt pga 3 gutter før... 
Utålmodig: Nei. Håper å komme forbi uke 24 snart...
Hodet ned: Det tror jeg absolutt ikke. 
Aktivitet innenifra: Langt i fra nok til at jeg føler meg trygg på at babyen er der inne og i live hele tiden. Måtte trå til med Angelsounden igjen i dag morges. Og da hører jeg bevegelsene med det samme jeg legger på apparatet, men jeg kjenner dem ikke særlig på utsiden. Gleder meg til jeg føler meg mer sikker på det! 
Bestemt navn?: Kommer vel an på om vi får vite kjønn, da. Har ett ganske sikkert alternativ for jente, og ett par bra på gutt. Problemet nå er at jeg ikke greier å tenke forbi de to guttenavnene jeg har hatt i hodet fra tidligere, og det er jo litt dumt. Må kikke litt i navnelister tror jeg, om det blir aktuelt. Ei jente må bare finne seg i å hete det ene navnet, stakkar. ;) 
Vektøkning til nå: ? Veieangst... 
Barnerom ferdig: Nope, og kommer ikke til å være på lang tid. 
Alle innkjøp ferdig: Ikke begynt, og starter vel tidligst etter uke 24. 
Strekkmerker: Nei, ikke enda....
Melk i brystene: nei. 
Om fødselen: Planlagt KS. .
Plager: Veldig trøtt og sliten. Ikke så mye plaget med BL, men det kommer innimellom. Halsbrann etter eplejuice.  Nedpressfølelse og stikkende smerter på LMH innimellom, men ikke så ille som uke 15-16. 
Jobb:  50% dagarbeid, og jobber hver andre dag fra og med forrige uke. Dvs: ma-ons-fre, tir-tor
Oppegående: Ja da. 
Sulten? : Ikke spesielt. Spiser mest på morgenen og formiddagen, etter det blir jeg veldig fort mett. 
Noen matkikk?:  junk :p
Annet: 4. uke med 17P sprøyter. Mannen er blitt ekspert på å sette dem de siste 2 gangene, kommer ikke noe ut lenger. :)

3 kommentarer:

  1. wohoooo!! gratulerer med NITTEN uker!!!! Snart halvveis jo :D (eller, over halvveis om det blir ks i uke 38 :danse:)

    SvarSlett
  2. 1 uke til og du er halvveis!!!
    Tipper det er ei jente denne gangen jeg! :)

    SvarSlett