tirsdag 2. november 2010

BLÆH!

Mensen kom på fredag, og i dag var jeg på 1. UL ifm kortregime på CFC. Var for første gang hos en privat gyn, hun var ganske hyggelig. Utenlandsk opprinnelse, men snakket bra norsk. Hun tar av og til ekstra-vakter på sykehuset, så hun hadde hørt om meg, og visste at jeg hadde vært i USA og blitt operert. Etter en ganske kjapp prat, så hoppet jeg opp i gyn.stolen. Forventet at alt var bra, og hadde puregonen med meg i veska sånn at jeg kunne begynne å stikke så snart jeg fikk klarsignal. Slimhinna i livmora var tynn og fin, 3 mm tykk sånn som den skal være. Høyre eggstokk var helt normal, men på venste eggstokk så hun en fhv stor cyste med det hun antok var en koagel inni. Hun forklarte at det kan være at det dreier seg om en blødning som hadde oppstått ifm med operasjonen i august (fjernet jo en cyste under operasjonen, brått ble jeg usikker på om det var på høyre eller venstre side). Ellers så trodde hun det var en corpus luteum cyste, eller etterlatenskapen av en sånn. Den målte 53 x 35 mm, og var således ganske stor. Hun ville ikke legge seg opp i planen videre, det var helt opp til CFC som hun sa.
Så etter timen ringte jeg nedover, da. Og selvfølgelig synes de ikke at jeg skulle sette igang med sprøyter. Ville heller at jeg ventet en syklus og tok ny UL på dag 2-3 neste gang. Om cysten fortsatt er der må vi enten vurdere å tappe den, eller forsøke en runde med p-piller for å se om den forsvinner av den grunn.

Føler karma er en bitch, og begynner å lure på om det overhodet var meningen at vi skal få barn. Tviler mye på det. Føler meg litt troende akkurat nå, og tror at Gud er en sadistisk jævel. :(

Er på jobb, men er egentlig bare deppa og måtte få det ut. Har det egentlig travelt, men hodet henger ikke helt med. Heldigvis har vi tatt over huset nå da, så får drive med oppussingsprosjekter fremover.

6 kommentarer:

  1. Dette var utrolig kjedelig Esme !! Når skal lykken snu for deg og meg da??

    Masse gode klemmer fra håpefull

    SvarSlett
  2. Uff, det var da voldsomt til tull som skulle oppstå :( kan ikke annet enn å sende deg masse varme klemmer, kunne jeg trylle, så skulle jeg gjort det!

    SvarSlett
  3. Forstår deg godt. En måneds utsettelse føles som en evighet når man helst ville vært gravid i går....
    Klem til deg !!!!!

    SvarSlett
  4. Pokker også, Esmeralda! Det var utrolig kjedelig å lese at forsøket ble avbrutt! Håper den blir borte av seg selv og at dere kan starte opp igjen neste syklus!

    SvarSlett
  5. Ja pokker også!!! Dette var jo helt utrolig idiotisk unødvendig teit!!! :sinna:

    Jeg var helt klar på at du skulle på tjukka nå i november jeg og gleda meg til det.

    Den cysta får værsågod å se til he**** å pelle seg langt pokker i vold til neste syklus!!!

    Æsj, dette var skikkelig kjipe nyheter :(

    Håper du kan få tankene litt på oppussing så lenge da også kjører vi for bebis på neste forsøk!!

    SvarSlett
  6. Åh drait Esme... Håper den er borte til neste syklus!

    Klemmer fra Oblivion

    SvarSlett