søndag 24. oktober 2010

Skulle ønske...

...at jeg allerede var gravid og slapp alt stresset med et nytt forsøk... men lite som tyder på det ;)

Har fått rekkomandert sending hentelapp fra posten, og det ser ut som om den kommer fra utlandet. Så da er det sikkert reseptene mine som er kommet fra Danmark. Litt kjipt at jeg ikke får tid til å hente før på tirsdag, er litt spent. Og så er det litt spennende å se hvordan regimet blir.
Jeg har alliert meg med en privat gyn som skal gjøre UL, men så har jeg begynt å tenke på timingen. CD1 er forventet på neste lørdag. Så skal jeg ha UL på CD 2-3, dvs det må bli mandag. Så skal jeg begynne med sprøyter puregon (venter på dose), før neste UL skal bli på 6. sprøytedag. Det blir jo søndag det.... tror ikke at den private gyn-dr, som jeg absolutt ikke kjenner, er veldig interessert i å ta meg inn på UL på en søndag... Meningen er at jeg skal ha en UL da for å vurdere om folliklene er store nok til å starte Orgalutran i tillegg til puregon...
skal kanskje ikke ta sorgene på forskudd... kanskje kommer ikke mensen før søndag, kanskje kommer den på fredag. Noen andre som har erfaring med private gynekologer ifm forsøk?

Ellers har jeg begynt å bekymre meg litt for det med Orgalutranen, har lest på forum at den er vanskelig å få tak i. Håper det går greit, og i verste fall får vi kjøre til Sverige. Der er det billigere også, 300 kr mindre for en 5-pakk.

Ellers har jeg arbeidshelg og Mannen er i London på fotballtur med min Pappa, Onkel og Fetter. Tror de koser seg, fikk melding om at Fetter G og Mannen fortsatt var ute og drakk absint ved 4-tia i natt. ;) Bra at han får rast litt fra seg!
Bare litt over ei uke igjen til vi tar over huset nå...

9 kommentarer:

  1. Tror du det er stor forskjell om du er hos gyn sprøytedag 7 i stedet da?

    Hos meg hvis det ble tull med at cd10 (som var typisk ul-dag hos meg) falt på lørdag eller søndag så pleide jeg å dra på fredag i stedet for å se an og da så de om ting ville skje i helga eller om de nok ikke ville bli større enn sånn eller slik til mandagen.

    Er vel best å ta en ekstra UL før helga evnt i stedet for å gamble til mandag vil jeg tro da. Men nå har jeg ikke hatt ivf/icsi-sprøyteregime noen gang. jeg satte bare skarve 75ie menopur og dett var dett :)

    blir spennende med hus altså. er SÅ misunnelig!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  2. Jeg har hatt ICSI-forsøk og skulle til privat UL på en helgedag (husker ikke om det var lør eller søn). Ble til at jeg fikk time om fredagen istedenfor, det gikk helt greit.

    Lykke til!

    Mari

    SvarSlett
  3. adel: blir spennende med hus, ja. Men MYYYYE jobb i begynnelsen.

    Mari/adel: sikkert smart med UL før og etter helga, det ordner seg sikkert på ett vis :kryss:

    SvarSlett
  4. Har du snakket med apoteket ditt om Orgalutranen? Vi snakket med vårt apotek på forhånd, og de skaffet alle medikamentene, null problem. Lykke til med nytt forsøk. Er innom bloggen din og følger med, håper virkelig at dere lykkes snart.
    Klem fra Buffy79 (SG og SM)

    SvarSlett
  5. Lykke til med nytt forsøk. Jeg går til en privat gyn som ofte har åpningstid i helgen og ellers skryter av at de alltid er tilgjengelig. Jeg har hatt time også utenom ordinær åpningstid. Men min gyn befinner seg i bergen da! Det order seg nok uansett!

    Klem fra discus!

    SvarSlett
  6. Jeg har også gått til privat gyn, enten før helga, eller på mandagen, har alltid gått greit !!
    Jeg ville tatt kontakt med apotek med en gang angående orgalutran. Håper du får tak i !!!

    SvarSlett
  7. Mange klemmer sendes din vei, Esm! Håper det går greit å få tak i medisin.

    SvarSlett
  8. Håper mensen kommer på rett dag så det løser seg med datoene etc i forsøket. :)

    De får sikkert justert det uansett så du slipper på ordne UL i helga.

    Jeg har kjøpt medisiner i Sverige tidligere. Ringte til apotek og bestilte det jeg trengte over tlf, og så bestilte de det og jeg dro og hentet det der etter noen få dager.

    SvarSlett
  9. Ååååå så spennende Esme! Masse lykke til, tvi tvi. Håper dere lykkes med forsøket!

    Spennende med nytt hus også:)

    tvi tvi tvi.... Klem babyja

    SvarSlett