onsdag 6. februar 2013

Mammaperm og amming vs Pappaperm

Altså, det er fortsatt litt for tidlig til å begynne å bekymre seg for hvordan fordelingen av foreldre-permisjonen blir i neste runde, men det aner meg at Mannen ønsker enda mere enn sine 12 tildelte uker. Og jeg ønsker jo også å vøre hjemme med ett nytt lite mirakel så lenge som mulig.
Kanskje må vi se på noe tidskonto-muligheter, eller noen andre løsninger som kan gjøre det mere levelig for oss alle, vi satser vel fortsatt på at jeg skal amme så lenge som mulig. Og sist så begynte vi å introdusere kveldsmat rundt 5 mndr gammel, men beholdt ammingen som hovedmåltid lenge. Da jeg begynte på jobb igjen ved 8 mndr, så var det vanskelig å få gjennomført ammefri, det betydde egentlig bare at jeg måtte gjøre den samme jobben på kortere tid. Heldigvis hadde jeg en mnd ferie i Knertens 9. mnd, så da fikk vi vært sammen hele familien.  Om jeg skal tibake enda tidligere neste gang så må det bety ammefri midt på dagen, enten for pumping, eller for at Mannen bringer babyen for å få pupp. Tror neppe det er slik han ser for seg dagene med Pappaperm. ;)

Vel, vel.
I dag var der ett innlegg fra Gro Nylander i aftenposten om denne problemstillingen, det er fint at det er noen der ute som "taler min sak".  ;) Så får vi se hva vi kommer frem til i esme-heimen. Det jeg kjenner er at det er ikke like viktig for meg å være så lenge hjemme denne gangen som den første, men det er fortsatt viktig å kunne gjennomføre ammingen best mulig.!


Gro Nylander: Det er slitsomt å amme.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar